måndag 17 oktober 2011

fear me not

Är just nu dunderförkyld och känner febern krypa på. Men att vara sjuk är inte ett option när man är au pair... iaf inte i min familj, haha. Så det är bara att suck it up och vara funktionabel.. för mycket mer kan jag nog inte mustra upp.

Sov som sagt över hos Nico. Gick inte och la mig förrän sent då jag gjorde om bloggen... tillslut orkade jag inte mixtra längre så det fick bli som det är nu. Gick upp en timme senare än planerat men det blev bra ändå. Åkte till Ulta för att få klipp tid då de gjorde det för bara 10 dollar igår men det var redan fullbokat så det sket sig. Åkte tillbaka och åt frukost och kolla idol istället. Fick sedan köra tillbaka Nico till Ulta då de ringde och sa att de hade tid just när jag behövde åka till mitt au pair möte... som var på Kohler farms som jag var med Olivia på förra helgen i tre timmar. Vi kom dit, betalade sjudollar, åkte ett varv runt gården (utan att ens stanna vid corn mazen!) fick en liten pumpa och kunde åka hem... lönt...

Åkte och åt mat med alla tyskar, aka Melli, Daniel (utbytes student för två månader, kom emd Melli), Sabina med pojkvän och Eva. Åkte sedna hem till Melli och kollade Grave Encounters, joinades av Janika. Efter det blev det spontanåk till Valley of Fear med ännu en tysk, Marnie. Kan säga att jag fick min dos av tyska för hela detta året denna kväll. Tur att jag i alla fall fattar hälften av vad som sägs, annars hade det varit lite jobbigt. Men Valley of Fear var AWSOME! Först går man igenom en mörk skog för att komma till hayriden som inte har "väggar". De SÄGER att skådespelarna inte kommer röra dig men TJOBALLE. Mason slängde blodiga tjejer hit och dit och helt plötsligt tar tag i Marnies ben och sen hoppar upp på vagn jävlen. Hon blev vettksrämd men jag garva så mycket åt det så jag börja gråta! Men skrämd kan man ju säga att man blev!

Sen var det något typ piratskepp som följdes med zombie hus. Asså fi fan vad bra de är på att gömma sig och skrämma en halvt från vettet. Till och med killarna *host*Daniel*host* hoppade i taket! Som vi skrattade åt det! Slutade med en skogsrunda som självklart hade motorsågs nissen i slutet. Bästa stället hittills HELT KLART. Både roligt och skrämmade, precis som man vill ha det.

1 kommentar:

Petra sa...

ÅNGRAR SÖNDER att jag inte kom nu till hallo. fkkk. aja. Jason heter han ju med. ;) hahah