måndag 24 oktober 2011

SM TOWN

Skriver nu innan jag glömmer allt som hände igår!
Kan börja med att säga att min vecka har varit händelselös. Punkt. Fick tillbaka min bil, det är typ det ända :P

I fredags blev det spontan bio i pyjamas med Janika (som svek och slängde på sig kläder, sigh). PARANORMAL ACTIVITY 3! När de väl satte igång.. ja jävlar, haha. Sånna där hoppa till saker massa gånger osm man inte kan hjälpa att bli skrämd av, haha. Lördagen gjorde jag till min vilodag. Skypade med mummi som var hos moster :D Skulle hängt med ett gäng tjejer till NYC om det inte var för det att de inte skulle sova och ta en bus hem 6.30. Festa + inte sova + konsert + komma hem sent... ingen bra combo. Så tog Panera och dubbel bio med Jenny istället. Skulle bara sett The 3 Musketeers men den började lite dåligt så skyndades oss in på PA3 igen och den slutade lagom till när 3M började :D Prima :D Inte bättre än den frpn 1993 men helt klart godkänd :D Gillar ju Logan och Orlando Bloom som evul är ju alltid kul. Mr. Darcy hittade man med i filmen. Satt jätte länge och försökte komma på vem det var, haha.


Zehra hämtade vid 9 igår morse och vi tog oss in till Philly för att möta upp hennes kompis Sidney med hennes kompis Amber och sedan ta bussen. Nemas problemas. Sidney är as härlig och det var inget fel på Amber heller. Möte upp Ambers kompis Paul som hade en kinesisk kompis med sig vid namn Westley. Gick first och åt på Chipotle. Mycket gott! Mexikanskt, typ tacos och sånt! Sedan blev det en japansk bokaffär vilket var awsooome. Var där inne i minst 1,5 timmar, haha. Manga över allt och massa andra roligheter. Typ en blandning mellan SF bokhandlen, den japanska butiken i stockholm och en större version av Sunai. Gick sedan till Time Square och gick rundor. Var i Toys R Us, tog bilder med The Naked Cowboy, var med på F21s stora screen och bara gick.


Gick sedan tillbaka till Madison Square Garden och ställde oss i kö. Visade sig att det var kön för goodsen man kunde köpa men det mesta var slutsålt så vi pallade inte trycka in oss i klumpen och gick till våra platser. De var mycket närmare scenen än jag trodde! Inte ås nära som jag vill ha men lite närmare än på KMF. Showen började 20 min sent och jag blev lite orolig men det varade i 4 timmar istället för 5 så det var lugnt :D Det var helt obeskrvligt. Kan inte säga att första kom den sen den och sen den för det shiftade hela tiden. Först ut var f(x) sen Kangta, sen SHINee sen SNSD sen Super Junior och sedan tillbaka till SNSD osv. TVXQ (aka HoMin) kom inte förrän 3 timmar in i showen så det shiftade mellan föregående nämda och BoA fram tills Yunho och Changmin intog scenen. Och hej jävlar vad folket skrek, haha. Jag blev typ helt exalterad... liksom överdrivet, vilket jag inte trodde skulle hända men det var något extra att see Yunho in the flesh, mer än de andra av någon anledning :P


Måste säga att Super Junior är sjuka entertainers och helt underbara mot sina fans. De slängde ut handukar, bärna tröjar och lånade folks kameror och tog kort med. SNSD puts up a show men när showen är över är de stenkalla. Vi lyckades nämligen helt omedvetna komma ut där SM TOWNs buss skulle ta de till hotellet eller vart de nu skulle och fick se alla komma ut. Super Junior vinkade glatt och skakade händer med folk medan SNSD försökte gå så långt ifrån folkmassan som möjligt och tittade bort i princip. Visste de är trött men 30 sekunder till kan de ju vara lite snälla. De andra vinkade mest lite trött, så Super Junior tar kronan :D Som preformers var de andra också helt awsome. När de sköt ut raket och skit skrämde de dock livet ur mig, varenda gång, haha. De sjöng bara en låt tillsammans vilket var lite små tråkigt för trodde de skulle göra fler som själva SM TOWN men inte då. Kul att de gjorde massa englska duetter dock :D tex Tic Toc (Krystal och Jessica) och My First Kiss (Krystal och Key).. på tal om Key.. han var med i massa "extra framträdanden" (aka inte SHINee låtar) och var helt awsome i varande en! Yumyum!


Träffade en äldre kille som med hade varit på konserten men tappat bort sina kompisar han skaffat där så han hängde på oss och åt innan vi tog bussen tillbaka. Sov under hela bussresan och efter lite felkörande på väg hem kom jag hem 4.30. Gick aldrig och la mig öfr visste att jag inte skulle vakna av mitt alarm om jag gjorde det... Så gissa vad jag ska göra när jag slängt in tvätten i torktummlaren?

Inga kommentarer: