måndag 13 juni 2011

let's go to chicago

Lördag. Olivia skulle haft sin sista match men men tydligen blev inte det av då jag själv vaknar vid 1... och då somnade jag typ 11. Fina 14 timmar med sömn! haha. Vid 2 drog jag och Olivia på bio, Judy Moody. Efter en timme la filmrn av men 5-10 min efter var den igång igen :P Jag kom hem väldigt stressad då jag skulle på baseballgame som LCC möte och vi skulle åka från min LCC... men Ellen var ju sen as usual så kom sent i alla fall. Matchen började 1 timme sent på grund av regn. Efter två timmar (och bara 2,5 inningar) blev matchen inställd för det började regna igen och vi tog oss hemmåt :)



Gick upp tidigt på söndagen för att ta tåg in till Philly och sen buss till NYC. Var framme en halvtimme tidigare än vanligt :o Så väntade på Lollan i en timme då vi gick och köpte Broadway biljetter. Skulle sett Lejon Kungen men den gick inte :( Så vi provade Chicago... not the best men det funkade. Gick massa rundor för att hitta ett subway vid central park. När vi väl hittade ett var det inte lönt att sätta sig i CP så vi gick tillbaka till trappan på TS och åt. Efter musikalen gick vi på cupcake jakt. Hittade på "Europa Café" såg jätte goda ut.. but not so much. Kollade lite på Tony Awards Live from Time Square medan vi satt på trappan och flummade sen var det dax för mig att ta tunnelbanan för att ta mig hem...
För att sedan berätta resten av min kväll måste ni se videon nedan ;D



"vänta, jag kommer inte ihåg vart fan jag ska... äääh jag hittar"
Kan ju då börja med att säga, NEJ det gjorde jag inte, HAHAHA. Tog mig cirka 1,5 timmar att hitta tillbaka till bussarna då jag inte går på på samma ställe som jag gick av och tydligen kan man inte ta samma tunnelbane linje då. Det fick jag reda på den hårda vägen. Efter att ha lämnat Louise vid 20 i 7 hittade jag bussarna 10 i 9. Precis när jag ska på... är det fullt... detta är sista bussen jag kan ta för att hinna med sista tåget... I'm screwed. Då helt plötsligt hoppar en av och jag frågar om en till kan gå på. Mannen säger ja och en kvinna slinker fram framför mig och går på...måttligt arg blev jag. Jag ringer snabbt Kalle och frågar om han kan komma och hämta mig halv 12 i Philly då jag fick ta nästa buss. Nemas problemas med lite mutnig av pengar.

Halv 10 bussen kommer inte... 10 bussen trycker allt folk sig fram. Jag ser till så att barn inte blir krossade i trängslen och får då massa andra människor som tränger sig före och kommer inte på bussen. Kvart över 10 kommer en till buss men den var först och främst för DC och familjer... inte kom man på den heller. halv 11 kommer ingen buss....11 kommer ingen buss. 10 över 12 kommer äntligen vår buss. Helt sjukt. Var riktigt irriterad. Min telefon hade varit avstängt största delen av krisen då mitt batteri höll på att dö och jag behövde hålla kontakten med Kalle som snällt nog fortfarande gick med på att hämta mig. Ellen var måttligt irriterad då jag inte svarat henne på några timmar så vi ska ha ett snack... kan ju inte vara kul men vad skulle jag gjort liksom? Om man ska se det positivt så träffade jag kul folk i kön så hade inte heltråkigt mdan jag väntade i 4 timmar...

1 kommentar:

Nico sa...

Åkte du med chinabussarna?? Vi åkte också hem med dom i söndags haha, lite efter 8 kom vår buss! Helt sjukt var det med allt folk som trängde sig fram. vi hade onlinbiljetter för den bussen dock så om vi inte kommit på den hade jag blivit sur :P