lördag 2 juli 2011

Ljungdahls på vift

Jaha, kan väl börja med att säga att jag inte dött. För de som inte visste så har min lilla kusin Petra varit på besök i 16 dagar... inte mycket tid till bloggen då ;) Ska försöka kortfatta mig, fast Florida får ett eget litet inlägg ;)



Jag hämtade upp Petra på flygplatsen den 15. I'm not gonna lie, det blev lite tårar. Trodde inte jag skulle go all emotional men så blev det! haha. Innan vi åkte hem tog jag henne en snabbrunda på mallet. Tänker inte ta er igenom jobbdagarna. Vilket lördagen var, aka poolen. Söndag åkte vi till King of Prussia Mall, stor hit, även om deti nte blev jätte mycket köpt :P Hade BBQ med Ellen och Mark med familj. Tog oss sedan till bion och såg Super 8 och Bridesmaids... again, hahaha. Mån till Fre var bara jobb jobb jobb, dock hängde vi med Kalle många kvällar, bara spela lite kort och badade i pool och så :)



Fredagen var dock även Midsommar, vi blev off vid 7. jag fick klädkris så vi akut shoppade. Färdiga vid 8. Skulle få lite sprit, tog typ en timme. Fixa färdigt oss... klockan var 10... kommer ner och Ellen ville inte släppa iväg oss till Trenton vid den tiden... Som tur var, Mark was there och övertygade henen att låta oss åka till Hamilton så vi tog tåget därifrån till till NYC. Där tog det oss ca 40 min att hitta fram till klubben som firade midsommar. Sen var det att köra i 1,5 timmar och kommer tillslut in vid 3, haha. Då går vi även in på fel del av klubben och får betala 40 dollar extra D: Stannade där en timme innan vi drog till Kalle och Christians hotellrum och slaggade där... på en bedfotölj... kuuunde ha sovit bättre, haha. Dagen därpå fötsökte vi fräsha upp oss innan vi drog in till självaste NYC. Hängde där större delen av dagen. Gick på Harry Potter Exhibition... SJUKT AWSOME. Ångrar inte en cent. Helt underbart! Fick inte ta bilder dock vilket sög :(



Söndagen drog vi en sängliggare... Skulle ha åkt till Atlantic City men pallade inte, haha. På kvällen tog vi oss i alla fall till Philly en snabbis så Petra fick sita på Rocky trappan och see skylinen. Måndagen tog vi oss i kragen och drog till AC... molningt och blåsigt, total flopp. Åt as god Pizza i alla fall, om man ska se det posetivit... och vi kom ur huset i alla fall, haha. Då var det dax att packa och ta reda på hur i hela friden vi skulle ta oss till tågstationen klockan halv 5 på morgonen. Slutade med att vi fick boka taxi. Stannade uppe hela natten. Var inte lönt att lägga sig, känns som vi behövde tiden ändå eftersom vi var så sega, haha. Kom på tåget.. hoppade av för att byta men det visade sig att vi kunnat sitta kvar, haha. Dumma lilla jag ;) Kom förbi security och hittade gaten lagom till när vi skulle borda. Sov mestadelen av flygturen, med Petra i knät :) Landning och resten kommer i nästa inlägg! Tar hejdå:et där med... snyft.

Inga kommentarer: