tisdag 22 november 2011

Au Pair Class Weekend

ännu en vecka har gått förbi! Den gick väldigt snabbt måste jag säga. Gjorde inget speciellt förra måndagen. I tisdags började jag senare eftersom Olivia var på dans. Likadant i onsdags, då Olivia hade tandläkaren att gå till och då tar Ellen hene så började sent igen. Sköna dagar det :P I torsdags var det Barnes&Nobels dag med olivias skola så var där och lyssnade på hennes rektor läsa några böcker och hon fick dessutom köpa en 8 böcker från en barn serie. När Olivia var lagd var Ellen och Mark ute och åt så kom inte väg när jag ville men när de väl var hemma skyndade jag migtill Nico, droppade av mina väskor och vi körde till King of Prussia för att se Breaking Dawn i iMAX! Där var poliser och radio och hela köret.. trodde det skulle va massa galna fans men inte i vår salong inte... visst de hade stått i kö ett bra tag och de som var först SPRANG in i salongen men annars så, haha. Filmen var bra dock! Ska se om den dock när jag inte är så exalterad och kan faktiskt konsentrera mig på filmen, haha. Kom hem sent och tänkte lägga oss direkt.. men vi gör aldrig det, haha. Så vid halv 4ish lade vi oss för att sova :P



Gick upp lagomtidigt på fredagen och blev skjutsade till tågstationen för att ta ett 9 tåg. Tog ett nytt i Philly, bytte i Trenton och hoppade av i Newark. Där skulle en svensk vid namn Malin hämta upp oss men hon hade kommit iväg sent, fastnat i trafik och vi hade kommit tidigt så det blev en 40 minuters väntan, men smarta jag hade både böcker och tidning med mig så vi satt bara och läste medan vi väntade. Vid halv 2 kom vi iväg och 5 timmar senare var vi framme. Kallt var det utomhus och bäckmörkt men stället där vi sov och åt var mycket bättre än jag trodde. Maten var inte fyskam heller. Fick våra rum, namnslappar och välja klasser när vi kommit fram. Fick bunka med Nico såklart :D Gjorde inte mycket den dagen. Pratade, åt, hade introduktionsmöte och spelade kort mest (och snodde allt gratis godis!), gick och lade oss vid 12 tiden.



dag två började med att jag ville slänge något hårt i Nicos huvud så hon kunde vakna och stänga av sitt mycket irriterande alarm, haha. mötte iaf Malin i korridoren vid 8 och tog oss nertill frukosten innan vi hade våran första lektion, Native American Story Telling aka gör en liten saga med symboler. Hade ganska roligt med att översätta andras sagor :P Hade sedan Digital Photography, mest basics men ändå lite som jag inte visste... råkade dock slumra till i 5 minuter, haha. Hade lunch efter det och gick sedan till nästa lektion, SCRAPBOOKING! Skulle ha deti nästan 3 timmar.. blev mest 2 men ändå... lyckades bara göra en sida medan många andra hade gjort typ 10 olika saker, haha. kände mig lite kass då, men det blev bra iaf :D hade free time efteråt då vi mest satt och snackade, och tog dushar :P



tog oss sedan till vår sista lektion för dagen, How to Travel the USA with Joe. Mycket inspererande och nu vill jag ta en tour med hans företag i sommar. Verkar epic! Efter detta väntade många skratt. De hade en teater där vi fick spela med. En berättare berättade hela historian och det som sas om din karaktär var du tvungen att spela ut. Var sjukligt roligt. Huvudpersonen hade ett skrik som fick alla att tjuta av skratt. Fick glass med innan staffen gjorde en liten show för att inviga discot (som Nico trodde skulle suga). Efter att ha varit där en liten stund visste jag och Nico att vi var där för att stanna och gick och bytte om då det var Beach tema och det var alldeles för varmt i de kläder iv hade. Dansade till allt möjligt, från kycklingdansen, till the shuffle till vanlig clubdans. Gick tillbaka till rummet vid 12 men försökte nog inte sova förrän närmare ett. Had a blast iaf!



sista dagen började som den första förrutom att jag inte hörde Nicos alarm (det gjorde inte hon heller btw, haha). Vår första lektion var American Slang aka Mike's roliga livhistoerier och stereotyping, haha. Mne det var roligt iaf, skönt lektion så där på morgonen. Avslutade med kursen Optical Illusions som lät intressant men sög, haha. slutade 30 min innan den skulle så han bad oss sitta kvar i 15 min, lol. Packade in oss i bilen innan vi gick på lunch för att sedan dra ut på vägen igen vid halv 1. Fick sedan ta alla tre tågen med massa väntatid sedan en buss hem till Nico för att sedan ta bilen hem. Sammanlagt tog det mig lika lång tid att åka hem från Silver Bay som det vanligtvis tar attåka till Usa från Sverige... suck. Men overall var det en awsoem weekend... week egentligen. Var ett sjukt slappt och roligt sätt att fixa 3 credits iaf!

Inga kommentarer: