tisdag 15 november 2011

ibland måste hemligheter avslöjas

Har just svarade på massa mejl som har legat och degit i min inbox i typ en månad så kände att jag var on a roll och kunde skriva något här med! (Mamma klagade ju igår så...) haha.

Okej så vad har hänt sen sist? NOT MUUCH. Gjorde inget speciellt i veckan... tror jag? haha. ELLER JO! Sabrina fyllde år så blev bjuden på hennes birthday lunch... 30 min innan den hände, haha. Så rusade till mallet lite snabbt (då det var där vi skulle äta) och försökte komma på en present (och skaffa ögonkolls tid så jag kan få nya linser, ska dit idag btw)... slutade med att jag blev evul och gav henne en scary movie (Paranormal Activity) för sist vi kollade på bio var det är läskig och jag satt och skrattade åt henne genom hela filmen för hon var så rädd. Var även på ett mini planetarium med ungarna i fredags!



I lördags blev jag ledig tidigt, redan klockan 3! Tror aldrig det hänt, haha. Träffade Kristin och åt japanesmat på Assi. Körde sedan och köpte filmer som vi kunde se på Matts bio och körde tillslut inom henens hus och kollade på ett avnistt av Greatest Love... och snodde kakor för att tillslut träffa Matt på bion. Killen med PS3 kom aldrig så vi fick skippa filmerna och ta en bio istället, haha. Blev Johnny English... inte mitt förstahandsval men det gick väl an.

Kom hem vid 3 på natten så var lagom trött när jag steg upp vid 7 (skulle gått upp vid 6 men sket i det, haha) för att sedan ta mig till tåget som tog mig till bussen som tog mig till NYC (efter 1 timmes försening och en missad buss). Där, efter att ha åkt för långt i tunnelbanan, träffade jag Jennie och Pernilla. Har inte sett de på säkert 4 år. Känner de av två olika anledning så lite weird att se dom tillsammans, haha. Visade dom sedan runt NYC så gott jag kunde. De är redan kära i Time Square, Forever21 och Victoria Secret. Fixade även biljetter till Breaking Dawn till dom och lärde dom att åka tunnelbana. Tillslut skrev jag ner vart de kunde hitta allt igen, haha. Fick godis och tidning från dom som mamma och mormor skickat. Tackar så mycket! Tidningen kom speciellt bra till hands när mitt tåg var försenad en halvtimme och det dessutom tar 40 min att komma hem med tåget (och innan dess var bussen med 40 min sen, haha). Men slutet gott, allting gott!

Inga kommentarer: