lördag 26 november 2011

a loving rant

Måste säga att de är riktigt jobbigt att vara här borta när det känns som att alla behöver ne därhemma. Det är inte förrän nu jag känner att jag verkligen missar saker hemma. Fias nya liv i Lund, Jennifers nya liv som vuxen, alla de bästa är back in Sweden, Mamma har det jobbigt, andra har det jobbigt och jag vill finnas där för varenda en... som jag brukade. Jag vill inte missa allt det roliga, jag vill kunna hjälpa alla jag älskar även om det ända jag kan göra är lyssna eller få dom att skratta för 5 sekunder. Just nu vill jag hem. Vara med på den första julen i vårt hus. Vara med alla mina vänner, vara med min familj, med alla nära och kära.

Men jag vill heller inte lämna allt här, min andra familj. Satt på thanksgiving och undrade om detta var sista gången jag skulle få träffa Ellens familj och var tvungen att fråga om de hade en annan högtid innan jag åkte. Verkade vara en runt påsk. Det kommer bli jobbigt att lämna dom. De har varit så snälla mot mig. Till och med Marks föräldrar. Varje gång hans mamma ser mig säger hon hur vacker hon tycker jag är och hur bra jag är och nu idag gav hon mig kläder för "you're family now". Och hur Ellen har börjat säga "Good night Lollo, Love you". Hur Olivia alltid säger "I love you, Lollo" när jag nattar henne, eller bara heöt random. Hur lika Mark och jag är så vi kan alltid backa upp varandra när Ellen är knäpp och att han kan bara titta in i mitt rum för att säga att han äntligen kunde sova gott i natt för han fick titta på sin tv. Hur Danny alltid vill ha en kram när han inte sett mig på 5 dagar och alltid vill berätta saker som hänt honom. Man blir väldigt torn och just nu vill jag bara att mammsen kommer. Och om Petra och Fia och Jennifer och Moster och EmmieLouiseSofie med kommer hade det inte varit dumt. Men mest mammi... Så jag får lite av varje för en stund. The best of both worlds you know?

2 kommentarer:

petra sa...

oavsett var i världen du är, så finns du alltid med mig i hjärtat ok? hur mycket jag än vill att du kommer hem bara för att det är här du ska vara, så vet jag hur bra du har det där borta. de fick MIG att känna mig som familj och jag var där i 16 dagar? de är otroliga människor, och jag förstår att du inte vill åka. vi finns alla kvar hät när du kommer hem älskling, vi går ingenstans <3 älskar dig!

sofie sa...

maaah, i miss you. och vi har inte pratat på HUR LÄNGE SOM HELST och det är INTE OKEJ!