måndag 19 september 2011

didaiskärya?

ännu en vecka har gått förbi! Olivia har börjat alla sina aktiviteter, mums! Måndagar är det Science på the Y, tisdagar dans OCH fotbollstränning, onsdagar lekdag, torsdagar lekdag, sen var det snack om att hon skulle bowla fredagar men blev inget denna fredagen så får se hur det blir med det.

Förra tisdagen dock var VÄLDIGT stressig. Hem, byta om och direkt till dansen då jag inte riktigt visste vart den låg. Därifrpn vid 5.20, hemma 5.35 få i Olivia mat jag gjort tidigare på dagen (bara vämra upp) medan jag sätter på henne strumpor skyddo ch skor och får slänga i mig min hamburgare i bilen för att sedan möta upp Danny och Mark på 7/11 för attta Danny till sin träning och sedan snabbt köra till Olivias. andas i 30 min och sedan dra och hämta Danny, som drog ut på sin tränning lite men vi kom precis tillbaka när Olivia slutade sin och HEM. Sedan ska man så klart ge Danny mat och samtidigt försöka få Olivia i duschen... har inte varit så stressad på LÄNGE, haha. Onsdagen åkte vi till Montgomeryville, käkade på panera och gick i Halloween stores :P



Torsdag var en liten jag och Olivia dag. Vi åkte till biblioteket och eftersom jag inte orkade laga mat tog jag ut oss på middag. Sedan åkte vi karusell och sist gick runt på mallet lite och jag köpte ett halsband åt Olivia vilket nu är hennes käraste ägodel, haha. Dessutom när vi gick ut från TGIF frågade en som jobbade där om det var min dotter (VARFÖR GÖR ALLA DET?! Ser för fan mer ut som hennes syster än mamma ._. jefla teen moms överallt) men efterosm jag inte pallade förklara au pair konceptet så jag bara att hon var min syster... gud så Olivias ögon sken upp när jag sa det. Har nog inte sett henne så glad på länge, haha.



Lördagen var i princip ingen jobbdag alls. Följde med på fotbollsmatch och sedan hade hon playdate. Jag kollade tv, läste och hjälpte Ellen rensa garderober sedan när hon var tillbaka gick vi i duschen och jag var off. Dock kände jag inte för/orkade jag inte göra det resten av tjej gänget skulle göra (och de sa jag inte missade något, så bra val!) så frågade Axel då han är den ända andra jag har i min telefonbok men han jobbade till 10.30... så jag hängde med Ellen och Olivia och köpte saker till Olivias rum och gick på middag :) När vi kom hem drog jag sedan till Axel och halvkollade på en film... vi somande båda från och till och efter en timme gav vi upp och gick och lade oss i respektive sängar, haha.



Igår blev det minigolf med Melli och Marnie. Sorligt att säga att jag inte vann då jag bor typ 100 m från en minigolfbana hemma men dessa var MYCKET svårare D: Vi åkte sedan till Otto's och åt tysk buffe, mumma! Dagen avsluttades med då filmer hos Melli, Forget Me Not och Case 39. Hatar psykobarn D: Marnie bara skrattade åt oss och tog massa bilder när vi satt och tryckte mot varandra för skydd, haha. Meanie D: Nu sitter jag och väntar på poooosteen för mamma har skickat gooodiiis! Men den kommer aldrig ._.

Inga kommentarer: