måndag 12 september 2011

varför fick inte cowboy vara med?

Måndags var Laybor Day så ellen var hemma. Vi drog till King of Prussia och shoppade åt henne och Olivia. Jag blev packåsna, haha. Riktigt tungt i slutändan :P Men helt okej sätt att spendera dagen på :)

Tisdag, BACK TO SCHOOL. Hade massa tvätt att göra med så stannade väl mest hemma. Fick åka och handla och allt som jag annars gör på måndagar med. Onsdag och Torsdag var jag pretty much fast i huset då det öste ner och Ellen ville inte jag skulle köra på "så farliga vägar" fast torsdags eftermiddagen kom vi till biblioteket i alla fall och de nadra två dagarna hade hon playdates.



Fredagen blev det fukost med ett gäng au pairer på IHOP, trevligt trevligt! Träffade en av de nya svenska au pairerna och även en fransk jag inte träffat innan :D Mommom tog Olivia efter skolan så de kunde köpa dansskor så började 1,5 timmar senare... hade då fixat Sims 3 till min dator så ni kan ju gissa hur min fritid spenderas? HAHA Blev att äta ute sen med Mark och Ellen (och Olivia såklart) på TGIF, AS GOTT. Måste dit snart igen! Är där alldeles för sällan D:

Lördagen var det fotbolls match för Olivia och har nog aldrig sett henne så aktiv i en match. Fick även vara linje dommare ;D Sedan hade hon playdate med Sammy, Jordan och Carly... tänker bara säga att 5 timmar senare var jag slutkörd, haha. Fick in mig och Olivia i duschen efter att kvällens planer blivit lagda (vilket tog nästan en timme, haha). Axel kom över och spelade Band Heroes medan vi väntade på att Nico fick bil. Hungriga kom vi till Ambler och bestämde oss för KC's. Satt där i säkert 2 timmar och gick sedan en rund i Abler för att avsluta med att stå och prata i 30 minuter på parkeringen innan alla gick till dina bilar.



Igår åkte jag till Nico och kollade på alla 5 avsnitt av Idol! Efter två avsnitt på datorn åkte vi och åt FroYo innan vi fortsatte med de sista 3 på tvn då Rob kommit hem och kunde visa oss sladden :P Imagine my shock när jag ser namner Amanda Fondell, Linderöd och hon ser precis likadan ut som Matilda Fondell i min klass (ja ni är fortfarande min klass kära SP3C) och jag kopplar att detta är hennes syster. Började typ hoppa upp och ner och gjorde nästan glädje skrick när hon gick vidare, haha. Var en trevlig överraskning :D Fick sedan mat, och sa Grace vilket jag aldrig varit med om, haha. Spelade därefter Sims med Nico och installerade det på hennes dator, haha. Sims nördar som vi är ;D Kom sedan hem PRECIS innan värsta sjuka åskvärdet drog igång. Satan vad det small D: Inte ruuuligt D:

Inga kommentarer: