lördag 3 september 2011

olivia time !



Jag vet... nu gick det lite långt igen. MEN, jag har faktiskt en anledning.. nämligen att jag har haft Olivia pretty much 24/7. Vi har badat, lekt i lekparken, pusslat, gjort pärlplattor med mera. Det kortfattade i princip dessa två veckor, haha. På torsdagen förra veckan åkte dock jag och Olivia en sväng till Philly. Gick på Ben Franklin Institute. Var där i en hel dag så var ganska slutkörda när vi kom hem. Hade väldigt roligt dock, haha. Tänka sig att museum kan vara roliga ;) Förra helgen var det även orkan varning i lilla PA så Ellen bunkrade upp som bara den och förberedde sig för det värsta. Visade sig att vi inte hade mycket att oroa oss för. Vid 11 på lördagen dock ramlade ett träd över elledningen några hus bort och tog vår ström i knappt 48 timmar. Fick ha lite sleep over hos Markimark då. Jobbat i princip inget den helgen. Mådde inte bra lördagen och sov hela dagen fram till halv 10 med undantag för när jag gick på toa vid 11 och 5. På söndagen var Olivia hos Sammie i princip hela dagen och jag låg och läste hemma hela dagen så blev inte mycket jobb då heller!



I tisdags åkte Ellen och Olivia till DC för att övernatta där och ha lite skoj. Själv tvättade jag en massa och pratar med både nära och gamla bekanta över internet. Hade även Janika och Melli över till middag då Ellen ville göra sig av med de två grillade kycklingarna hon haft förberedda inför stormen. Det var lite mysigt och roligt, tihi. Åkte sedan till Ikea och träffade Nico. Köpte godis och mjukglass! Tog och sedan till den mycket närliggande biografen där vi skulle mött min kompis från MonCo men hon var för trött visade sig. Skulle sett Cowboy Vs Aliens men bytte då till Columbiana och blev även joinade av Axel. Onsdagen var det sunbathing som gällde, och slappande bara. Njöt av att vara ledig. Skulle egentligen hängt med Melli and tha gang men hörde inget. Visste dockatt de hade lektioner och skit så var inte förvånad. Vid halv 8 var det LCC möte, glass stod på schemat ;) Träffade nya au pairen som var mycket trevlig, från Australien no less! Satt nog där i 2 timmar och pratade (eller ah, mest Eva som pratade) och åkte sedan med alla tysktalande i gruppen (aka Melli och de två nya plus Janika) och spg Final Destination 5. Var helt okej, kändes lite been there done that, men ändå, haha. Kul att sitta bredvid Sabine och Sonja som var typ livrädd och vågade inte titta när alla dog, haha.


1 kommentar:

petra sa...

hahaha, tycker det är sjukt fult att Kalle heter Karl-Axel o den nbya heter Axel.....