lördag 2 juli 2011

UNIVERSAL STUDIOS, ORLANDO, FLORIDA... dag 2 + resterande 2 dagar av Petras besök

Dag två! Vi planerade att ta hotelts shuttle till universal.... men vi missade den för vi ville sova lite längre, haha. Så det blev taxi igen. När taxin droppar av oss kommer jag på att SHIT glömde biljetten på hotel... Petra med såklart. Jag har inte med mig kortet jag köpte biljetterna med... men som tur var hade jag med mig mitt körtkort för Petra pratat med sig själv om att ha med ID. Det tog lite längre tid att komma in men vi kom in i alla fall. Stälde oss i kö direkt till en epic ride, Rip Ride Rock It. Medan vi står där varnar de för att de kanske stänger ner om det kommer åskväder... som tur var gjorde det inte det och efter lång väntan kom vi fram... FIFAN. Värre än Hulken. Gick cp snabbt och överallt! Skit skojsig dock... fick lite ont i huvudet bara, haha. Ohc hungriga blev vi så monstermat fick vi i oss. Efter det blev det mumien. Lång kö, men som på Harry Potter så var kön mumien inspererad och det rörde sig hela tiden så det var helt okej. Helt sjukt kul ride det med. Lite som Spiderman fast ändå inte. Snabbare... kanske till och med roligare. Vad som inte var kul var spöregnet som kom efteråt. Öste verkligen. Jag och Petra tänkte på att vänta ut det... gick till och med i bikini och shorts... men efter att ha gått runt och sett det mesta nersätngt på grund av vädret och klockan var ändå 4 bestämde vi oss för att ta oss tillbaka till hotellet.



Hade lite rpoblem med taxi dock då hon inte ville blöta ner sätet. Fixade sig i alla fall och hon tog lite överdrivet betalt, men vi ville bara hem. Drog till hotellet mumsiga pool och ahde det mysigt i någon timme så det bekom oss inte att det regnade. Gick på mat jakt en stund men gav upp efter ett tag och tog pizza på hotellet igen. Vilade lite uppe på rummet, jag satt och pladdrade om massa böker medans Petra halvlyssnade och sov. Tog ett nytt försök i poolen. nästan 2 timmar denna gången. Blev sötta på av en lamköttet efter det andra. Gick upp igen, tog tönt foton, spelade kort och snackade tills klockan blev halv 3. Behövdes en dag att bara slappa egentligen. Var skönt. Tog oss upp i tid för att bli upphämtade av taxi och körda till flygplatsen. Åt frukost och sedan återigen lagom till bordningen. Satt på olika ställen men sov lite så gjorde inget. Mellanalandade i Atlanta men kom lagom till bordningen där med så var inte något farligt. Hade lite problem att bli upphämtade vid tåget så tog oss till Willow Grove och gick sedan till mallet. Shoppade lite snabbt och köpte mat. Nya favoritmaten, Chicken Teriyaki macka på mallet! YESYES! Slappade resten av kvällen.



Petras sista dag... vi gick upp, åkte till parken och lade oss för att sola. Solade i lite mer än 2 timmar... stekande sol... utan vatten. När vi var påväg tillbaka höll vi båda på att svimma. INTE KUL. Var riktigt läskigt. Gör inte om det där igen. Fick lite vatten av en snäll amerikanare så vi klarade oss till drick maskinen. Fick sitta där och dricka i en halvtimme innan vi kunde köra igen. Åt mat på West Ave innan vi åkte hem... slappade lite och sedan tog oss till tåget. Var inte kul att släppa av henne på flygplatsen. Grät... trodde inte heller det skulle hände, men kändes lite jobbigt att veta att det kommer ta lika lång tid till innan vi ses igen. När vi bestämt att hon skulle gå i kön och jag ta tidigare tåg... kundej ag inte hjälpa att springa i fatt henne och säga hejdå en sista gång.. blev nästan lite filmigt, haha. Sen gick jag.. utan att vända tillbaka (okej titta bak EN gång... men inte mer, haah) Såg ifatt alla serier jag missat när Petra varit här.. så emoade mig hela kvällen... skönt att slappa lite till.. på min sista vacation dag :P

1 kommentar:

louise sa...

hej, fin blogg du har! :) ha en fin dag, massa kramar.