söndag 31 juli 2011

tikkitikki

Ha Olivia själv 24/7 var inte hela världen :P Vi gick på magi show och allt! Chelsea kom på fredags eftermiddagen. Jag gjorde mat till oss, fick i ordning henne... sen när vi skulle på toa innan läggdags bröt helvetet lös. Hon tvättade inte händerna med tvål. Tog EVIGHETER och massa trix att få in henne igen... då låsades hon bara, inte ens vatten. Ännu fler trix senare var hon tvåltvättad och klar och jg och Chelsea slappnade av. Kollade på Arthur på ondemand. Inte alls som jag väntade mig men helt klart kul!



Lördagen tog jag mig faktiskt upp vid 10! MYCKET ovanligt när jag inte egentligen har några planer men kände mig inte alls trött så det var helt okej. Timme senare var jag på WG Mall och shoppade sönder i 3 timmar, haha. Gjorde mig sedan iordning för hululu party, aka hawaii party, aka tikki at rikki hos Julia. Passade på att ha min klänning som jag köpte i NYC med Louiseeeee :D Som jag saknar så mycket för hon har varit hemma i Sverige nu i en veckaaaaa. FU! Tillbaks till ämnet, Nico kom lite senare hon med och fick även träffa Julias ersättar Nikki. Åt massa god mat och hade det riktigt trevligt. Träffade min grannar, haha. Lite oväntat :P Vid 10 drog vi till något "party i Norristown med Julia och Andrea. Åkte nog en timme senare då det var dött men fick i alla fall säga hejdå till Andrea som förlänger i DC. Även om inte riktgit sågs så mycket är hon fan den härligaste tjejen jag mött, haha. Fick en födelsedagspresent av Nico när vi kom hem till henne. En bok vi kollat på när vi var på B&N, 101 Thing To Do Before You Die. I have a goal in life ;D Fick även PB Cups som vi har dille på och en bokmärke... you know me so well! Försökte även kolla på en HP film men Nico snusade rätt snabbt :P



Idag så snoozade vi i en timme tills klockan var 10.40, haha. Gjorde oss i ordning och kom fram till att vi bara skulle hinna med en film (bra HP marathon där ja!) så tog 7 Part 1 för att sedan åka och äta Bagel lunch och därefter dra till bion vid King of Prussia Mall, aka IMAXXXX. Var där ca en timme tidigare och ändå var det rätt många där. Men vi fick bra platser så tur var väl det :D Mycket häftigare att se filmen i iMAX och 3D... det blir bättre på något sätt ;) Nico hatade att Harry Potter gjorde en Jesus lika mycket som jag så hon får pluspoäng! Tog och sedan hem till henne igen, hon tog en dush, jag slappade och sedan var det tillbaks till mig för att gå på Julias byebye på Cheesecake Factory. Tog två bilar och två olika vägar. Kom dit exakt samtidigt men jag hade detour och söliga bilar så jag tror nog mitt håll är snabbare i vanliga fall ;) Massa kul hade vi och såg massa nya och gamla tyska au pairer. Overall var det en mycket trevlig helg! :D

1 kommentar:

Dalis sa...

aw so cute! hawaii theme? LOL