onsdag 9 mars 2011

catching up

sorry.. igen, haha. Ville ta bilder på mina inköp innan jag skrev igen och har varit lite seg, haha.

MEN i helgen var min lediga helg åter igen :D På fredags kvällen SKULLE jag varit och sett Beastly MEN NEJ. Blev faktiskt lite sur. Var så här: Jag frågade Marnie om hon ville se den med mig och hon sa visst och så frågade vi Melly som med var på. På fredagen frågade Marnie om jag ville äta med innan och jag ska sure. När vi kommer till Fireside förstår jag ganska snabbt att wops, de hade glömt berätta för mig att de inte alls tänkte gå på bio utan att fira Wiebke hemma hos henne med öl och vattenpipa (inte vad de kallade det men det var samma sak :P). Så ah, eftersom vi samåkte dit hade jag inte mycket annat val än att hänga på. Blev väldigt mycket tyska men det var okej ändå :P



På lördagen vaknade man upp runt 10.30 och var lagom utvilad! Då uppkommer ett problem.. jag märker att jag har inga pengar, HAHAH. Så frågade Ellen lite snällt om jag kunde få min lön i cash. Några timmar senare säger hon att hon ska bara inom banken så fixar hon det ;D En timme efter att jag skulle dykt upp hos Nico anlände jag mitt i kalaset och slängdes in i en biljardmatch. Det blev Sverige VS USA resten av kalaset, haha. 2-1 till oss förstås! Mötte två av hennes värdbarns kusiner osm var 17. En gång rättvist och en gång med att de satte 8an för tidigt ;D Vi skulle åkt till Olive Garden i Willow Grove för att fira Wiebke men ångrade oss och krängde onyttigheter och kolla film istället :P Tur de för de ställde in det 30 min innan och då hade vi redan varit på väg om vi skulle dit :P Smög även upp mitt i natten och tog en varsin tårtbit till tillsammans med glass, haha.



Söndag var det SHOPPING som gällde. King of Prussia was the place! Gick rundor i massa affärer (både sådana vi kände till och nyfunna) och spenderade massa pengar, haha. Gjorde ett väldigt spontant andra hål i örat, haah. När vi inte klarade av att gå längre satte vi oss och åt på Sakura Japan för att sedan gp lite till innan vi gick tillbaka till bilen för att ta oss till bion. Det var ju i ett äventyr i sig, att tasig till bio dp vi bara visste att den låg i närheten, haha. Men efter 20 min hittade vi dit :P När man gick in i salongen såg det inte så coolt ut, typ bromölla :P Men när det sattes igång tog det ju upp hela ens synfält så det var lite som om man satt mitt inne i det hela, och så klart med surround sound. As go weekend med lilla Nico!



Måndag är inte värd att nämna men igår! Då tog jag och STORSTÄDADE MITT rum, haha. Var på tiden det. Vi skulle få ny städerska och Ellen ville inte det skulle se ut som det brukar göra (då skulle det kanske bli billigare också om hon inte visste hur jävligt det egentligen är, haha). Riktigt fint blev det. Alla som varit i mitt rum de senaste månaderna kommer vara stolta 8D haha
Nu idag kom hon. Och hon är så jävla kul, haha.Gerda heter hon och är från Tyskland. Kunde höra hur hon klagade hela tiden på de förra städerskorna, haha. Hon kom nerspringandes till mig och sa: "LOLLO, you should see under you bed, it's gross! she should have fired the others a looong time ago". Och senare kom hon lite smått panik slagen: "LOLLO! Come here, I did something and i don't know what to do!" Jag springer ner. Gerda: "I just dusted over there and then the tv came on, like magic. I don't know how to turn it off" ... jag asgaravde inombord när jag insåg hon hade rört vid dvdn som har touch knappar, när den går igång går även tvn igång. Visade henne hur man stängde av den och gick upp igen, haha. Så söt är hon.


Inga kommentarer: