måndag 23 maj 2011

Nyktra Yber Cpn

misstänker ni är lite nyfikna på vad osm hänt under veckan? Som sagt så händer det oftast inget under mina veckor, hence no writing. Vid det här laget kan man liksom inte skriva, idag fick jag upp Olivia, sen gjorde vi det, sen gjorde jag det sen hämtade jag henne och blablabla. Det blir liksom samma sak varje dag. Så jag skiter i att skriva i stället, haha.

Helgerna dock, då händer det ju alltid något ;) På fredagen blev jag off efter mitt au pair möte som jag kom 30 min sent till och alla hade åkt hem, haha. Tog mig sedan hem igen, bytte om och drog till Kims kompis Courtney där de skulle har gyttjeåkning (?), haha. Dock hade det inte regnat tillräckligt så när de försökte åka ner för backen så gick det inte så bra och äventyret gavs upp ganska snabbt, haha. Gick tillbaka till garaget för att försöker på vad som skulle hända härnäst och efter många om och men ville alla crasha ett party! Påväg dit dock blev det massa arga kommentarer från de som var på partyt och vårt uppdrag avbröts åter igen. Killarna fullföljde dock, haha. Men vi tjejer åkte till någon killkompis och hängde lite i hans källare, för att sedan vara på väg hem till någon annan men vi slutade hos en som varit på ovannämda party. Tillslut ville Courtney hem och då blev det för mig och Kim att göra detsamma då min bil stod hemma hos henne och jag skulle köra oss båda hem. Även om kvällen inte blev som planerad hade vi väldigt skoj!


Lördagen... var helt crazy innan klockan han bli 12. Först hade jag inte fått min biljett till bussen jag beställt, när jag väl fick den skrevj ag bara snabbt ut den utan att kolla... när jag står i kön till bussen ser jag att det står New York till Philadelphia och inte tvärt om. Fick ringa kundservice och allt de kunde göra var att sätta mig på nästa möjliga buss... klockan halv 12. So long Megabus, tog mig in till Chinatown lite snabbt och tog bussen därifrån istället. Blev dock en timme sen till NYC. Därefter ska jag hoppa på tunnelbanan... tror att jag har hoppat på fel håll, byter... visar det sig att jag var på rätt från början och byter igen. När jag väl är framme visar det sig att Louise är i Chinatown. Vi båda har försökt få tag på varandra i ca 30 min när vi båda var på tunnelbanan där det inte finns teckning... HAHA lyckat. vid 12 äntligen möts vi på ett övergångställe (för såklart när jag säger var jag är så hon hoppar av rätt när hon är på väg tillbaka säger jag fel och får snabbt ta mig dit, haha)



Inte lång efter vi hittat varandra möter vi upp två av hennes kompisar från Boston, Sofie (Märta) och Mikaela. Vi köper något att äta och sätter oss i Central Park och myser. Efter det bestämde vi oss för att åka till den svenska godisaffären Sockerbiten och tar tunnelbanan dit. Visar sig att det även är marknad just på den gatan. Hur svenskt kan det bli? Ägaren av butiken bjöd även oss på en gratis godisbit när han hörde vi var svenska, haha. Efter att Louise hittat en jättefin sommarklänning åkte vi tillbaka till Penn station området och shoppade lite innan vi slog oss ner för att äta middag. Vid detta laget är klockan över 6 och chockade är vi att vi fortfarande lever då världen skulle gå under vid det klockslaget.... haha. När vi fått i oss maten var det dax för Boston tjejerna att ta sig hemmåt.



Jag och Louise gick tillbaka till Time Square för att se om vi hann med att se PotC 4 men det startade när vi kom dit och det var lång kö så vi sket i det och kollade på en kille som gjorde sprejfärgs tavlor på ett SKIT coolt sätt med bara färg och lite burkar. Helt otroligt var det, MÅSTE ha en bild från honom innan jag drar härifrån. Tog tåget hem, frågade efter vägbeskrivning till bion i Millburn, tog av oss skorna och gick barfota dit då Louise hade skoskav och jag ont i fötterna. Såg Bridesmaids igen och krängde popcorn. Blev sugen på att giftaq mig efter att ha sett filmen... känns som att det kommer vara lika roligt då jag kommer ha de bästa bridesmaidsen ;) Gick sedan barfota hem igen och gick pretty much och la oss.

Söndagen var en slappe dag! Gick i PJs och handlade mjölk så vi (correction: Louise) kunde göra scones. Goda men brända blev det, haha. Men mumsigt att det var scones över huvudtaget! Såg When in Rome och Män som Hatar Kvinnor med englsk undertext. Vid halv 7 kände vi det var dax att klä på sig lagom till maten. När hennes yngsta värdbarn kom hem slängde hon sig runt mig och kramade mig. SÅÅÅ SÖÖÖT. Det förväntade jag mig inte, haha. Blev skjutsad till en tågstation så att jag kunade komma hem. Skratt i bilen hela vägen dit i princip, haha. Helgen var fylld av skratt och det gör att jag verkligen saknar att bo så nära min bästa. Fär det är stunderna med dom som är bäst här borta ♥

Inga kommentarer: