fredag 13 maj 2011

sleeping beauty

Jennifer klagade och sa jag inte uppdaterade tillräckligt. Men när det inte händer något om dagarna, varför ska man uppdatera? :P Solen har varit framme hela veckan förrutom idag. Så har fått massa färg! Igår var en helt underbar dag. Låg och solade mig och slappade. När det var dax att hämta Olivia skaffade jag en playdate till henne och de var ute hela dagen så jag bara pratade i telefon och läste bok hela dagen. Älskar när det blir så slappt :P irriterade mig dock igår kväll på Olivia. För när vi satt därnere så hörde vi en duns uppeifrån så Ellen sprang upp och Olivia sa att det var hon som ramlat ur sängen... efter att Ellen gått ur rummet kom det massa dunsar och tillslut blev jag så irriterad så jag gick upp. Då ligger hon på golvet bredvid sängen, på kuddar, och låsas sover. Sa till henne att jag visste hon inte ramlat ur och att hon inte sov och bad henne att lägga sig i sängen. Efter 15 min höll jag på att få spel då hon FORTSATTE låsas sova. Tillslut övertygade jag henne att hon inte kunde lura mig längre och hon la sig.... unge! Tror hon inte jag har fejkat sömn? Jag är expert och kan lätt se om hon inte sover... sigh.

Inga kommentarer: