fredag 27 maj 2011

T minus 18 dagar

tänkte att det kankse var dax för en uppdatering nu, haha. Verkar som om att för tillfället så kan de som läser hålla sig till att läsa fredagar och måndag. Fredagar för att sammanfatta veckan och måndag för helgen, haha.Så, för att nu göra just det, sammanfatta veckan, Så har jag kollat sönder på Legend of the Seeker för det mest, förrutom när solen var framme, då tog jag min bok och drog mig ut och satte mig. FÖrrutom när jag låg på rygg och somande en gång... som tur är håller sig inte solen där länge innan träden ger skugga, haha. Torsdags kvällen ägndes dock åt att säga hejdå till Sandra (och bli kompis med hennes kompis, haha). INTE OKEJ! (det med Sandra då, inte hennes kompis) Kommer faktiskt sakna henne. Gick all in med. Var helkul kväll. Dansade alla tokiga danser vi kom på, blev beundrade av en amerikan, blev uppslängt på en wannabe dalahäst... underbar kväll!



Idag dock var en intressant dag! Olivia hade Game Day, och på GD får föräldrarna komma och kolla. När det är något med föräldrar så blir det ju så klart jag och inte Ellen, hon kom dock och kollade i kanske 30 min :D Men i alla fall. Jag kom dit, kollade på Olivia medans hon gjorde massa olika lekar med sin klass, och hjälpte till att hålla reda på de små fjunen ;D För att fördriva tiden hängde jag med en Senior från Upper Dublin High School, Alec. Han hade, för att förklarade det lite svenskt, sin prao tid nu och var du och hjälpte till i Olivias klass. Så helt uttråkad blev jag inte, fick till och med hjälpa till lite på vissa lekar, haha. Fick tydligen en pojkvän med på köpet, eftersom jag pratar med Alec är jag ju så klart kär i honom och då är hon ju min pojkvän... det är Olivias åsikt, haha. Istället ser jag honom som någon att hänga med så jag slipper ha tråkigt, haha.



Senare på kvällen efter simmingen (som Ellen MED var på.. hon har börjat fatta att hon ser sin dotter alldeles för lite, WOW) blev det pizza och Danny kom över för att sova här medan Mark och Ellen är ute och skulle komma hem sent. Vi spelade lite airhockey och Rock Band i typ 2 timmar tills jag tyckte det var dax för Olivia att sova... Danny ville såklart inte lägga sig då hans pappa sa att 10 var hans lägg tid (klockan var typ 9.20) och Ellen hade sagt att Olivia fick vara upp tills Danny lade sig (men hon trodde hon skulle däcka innan dess) så Oliva ville ju VERKLIGEN inte sova. Och Danny typ skryter om att han inte behöver sova... så jag sa åt Danny och gå och lägga sig på sitt rum, med tvn på och sa åt Olivia att jag skulle få honom stänga av den när jag lagt henne... vilket jag inte gjorde men 1 timme efter Olivia somnat susade han sött med. Mission accomplished ;)


ville vissa hur bruuun jag blivit :D

Inga kommentarer: