tisdag 31 maj 2011

T minus 15 dagar

Ännu en helg över, lång helg dock men lika fort går den för det!

Lördag var min lediga dag (egentligen ska man ju ha en och en halv...) Dagen spenderades med Melli i Peace Valley Park. Det var lite som att komma hem. Massa träd och en sjö. Satt där och snaskade i oss det vi tagit med innan vi drog över till andra sidan av sjön och hyrde en trampbåt, haha. Vi skulle ha det en halvtimme men glömde mobiler... so who knows hur länge vi hade den, haha. Kul dag i alla fall. På väg hem märkte någon att vi inte hade luft i ett av decken på bilen så då var det dax för Lollo att ta fram sina bilmekaniker kunskaper och fixa! Tog oss till närmaste bensinmack och slängde på lite luft. Inte lika lätt som i Sverige men ändå, haha. På kvällen drog jag till Kalle där Christian och hans kompis Nina var och hälsade på från Connecticut. Senare kom även en ny kille, Xavier och Melli. Vi grillade, spelade drink spel, lekte i bolen och gav varandra blåmärken. Helkul kväll i alla fall!



Söndag var det bara att gå tillbaka till jobbet. Kom hav vid halv 9 och gick snabbt och la mig igen och väcktes inte förrän 11. MUMS! Tog oss till poolen och hängde där till 5. Brun och fin blev jag med! Olivia har mycket fler kompisar där detta året så behöver inte leka lika mycket :P Vi (Ellen) grillade sedan kött och fisk som vi åt med ris. Mark och Danny kom med över och åt med oss. Vi fick glass till dessert och en dansande Ellen, haha. Gick sedan och la ungarna, då Mark och Danny skulle sova över. Jag avslutade kvällen med att ta mig ut på taket utanför mitt fönster med min ipod och tittade på stjärnorna. Kände jag behöver lite egentid efter allt lekande med barnen. Danny är inte lika lätt underhållen som Olivia, haha.

Igår var det poolen igen. Blev mer brun och mer bränd. Inte lika roligt, haha. Det grillades igen när vi kom hem och vi joinades av Katie och Jordi (Marks döttrar). Hamburgare, korv och sallad, och jag har hittat min nya favvo dressing, Ranch. Kan inte fatta jag inte provat det innan. Kommer typ älska sallad nu, haha. Blev (köpt) äppelkaka till dessert (jag råkade ge Ellen idén vid poolen ;D) med vanilj glass, SÅÅÅÅ gott! Nu är livet tillbaks till det vanliga. Man märkte på Olivia att hon inte sovit lika mycket som vanligt för shiiiit vad seg och gnällig hon var. Förhoppningsvis blir det bättre sen ;) Får se vad jag hittar på idag, antagligen inte mycket,
är rätt slutkörd fortfarande, haha. MORSNIGKORSNIG!

Inga kommentarer: