tisdag 3 maj 2011

CaliCaliCali

Alltid ska det vara något när jag reser :P klarade mig fint fram till LAX. Inget internet i Atlanta dock D: och när vi landade på LAX så var det något fel på planet som stod i vår gate så satt typ 30 min och väntade på att få komma av. Började prata med tjejen bredvid mig då och det visade sig att hon skulle flytta till Stockholm över sommaren, ahha. Gud vad världen är liten :P När jag väl kom fram till Dalis så har den som hoppat av shuttlen före mig fått med sig MIN väska så chauffören och hon bråkade massa tills hon tog sin bil och körde och bytte väskor. Sen var allt frid och fröjd! Gick och lade mig ganska snart efter jag kommit dit. Var fruktansvärt trött :P



Väcktes på lördagen av Dalis 10.30 med frukost på sängen! Rostebröd med sylt, äggröra och mango :P vi gjorde oss i ordning och blev sedan upphämtadade av hennes kompis Sovanna vid 12. De tog mig till något Cambodiansk (tror jag det var, haha) lunchställe där vi åt någon slags nudel soppa... tror jag, HAHA, Tur att jag vet vad jag äter ;) Åkte sedan till LA och efter några felkörningar parkerade vi utanför Hollywood Bowl. Vi gick runt bland festival stånden och fick massa gratis saker och tog oss sedan en trip i LA. Gick på walk of fame, sprang i fontäner, svettades ihjäl och gick sedan tillbaka till HB med en glass i högsta hugg. Kollade lite mer på stånden och gick sedan för att vänta utanför på att få komma in till där scenen var.



När vi väl kom in och satte oss började jag få fjärilar i magen. Det var då det gick in för mig att jag var på KMF. Och det är så otroligt stort. De sa att vi var 17 000 människor där :P platserna var närmare än jag trodde fast ändå inte sp nära som jag ville. MEN HELT OKEJ. Vi åt och pratade tills det äntligen var dax. Tänker inte skriva om själva konserten. Allt jag skulle sagt finns att läsa HÄR ändå :P Tog en evighet att komma ut, lämna av Clariza som också satt med oss och sedan komma hem. vid 1 sov jag fram till att vi kom hem vid 3, haha. Gick raka vägen till sängen när vi kom hem :P



Söndag vaknade jag runt 10 igen. Jag och Dalis satt mest och pratade och umgicks. Hon gjorde någon sorts soppa och ris till brunch och lite senare gick vi och åt på en cambodiansk resturang, MUMS! Fick någon sorts soppa gratis och beställde sedan ris och någon biff sak, YUMYUM! Gick runt i Long Beach och kom sedan hem igen. Pratade mer, och bara slappade och umgicks. Kollade på the Voice och lite annat. På kvällen kom hennes kusiner med barn. Så åt vi hemalagad cambodiansk mat. Min mussel debut gick avstaplen... smakade bättre än jag trodde :P Kollade på film sen på kvällen, A Walk To Remember, och krängde chips :D Vid 12 höll jag på att slockna så vi drog oss till kojs.



Måndag.. sista dagen. Vaknade vid 9 för jag behövde gå på toa, haha :P började återigen dagen med slapp. SKÖÖNT måste jag säga. Till sen lunch åkte vi till ett Korean BBQ ställe, ät tills du storknar ställe med Dalis's syster och hennes kompis. Sjukligt gott! Smakade dock deras bläckfisk... BLÄ. Men resten var gott. De hade till och med potatis *_* smakade så svenskt, haha. Senare på dagen tog vi oss en lång cykeltur. Påväg hem får jag ett samtal från de som ska hämta upp migsom säger att de kommer 8.20. Så när vi kom hem var det bara för mig att packa och gå ut till grinden. Det var tråkigt att lämna Dalis och hennes familj. Hennes mama är så gullig och ville att jag skulle ha det bästa hela tiden. Resan hem gick utan besvär, bara mycket terminal väntande :P

Ikväll blir det bio, PROM. Har velat se den såå länge, haha. Ska gå med Melly. Hon messade och sa förlåt för att hon blivit arg på mig då senast. Skönt att vi är vänner igen :D

1 kommentar:

DALIS sa...

even if the time we hung out together seem a bit short, it was all good, im happy with the times we just sit down and relax and talk. I got to know you more as a friend.
love you always!