tisdag 29 juni 2010

4 Weeks to Go

Känns som jag bara varit igång hela tiden sen jag slutade skolan :P Kom ju hem i söndags och då var Matti här nere så lekta med henne hela kvällen. Lämnade henne i stan dagen därpå för att sedan uträtta lite ärenden (aka låna böcker) i stan innan jag åkte vidare till Petra.



Väl där blev vi helt plötsligt barnvakter till tvillingarna då Mira behövde åka in på sjukhuset. Visade sig vara halsfluss. Var nere vid strandängen med dom se de underhöll sig rätt bra själva medan vi bättrade på våran bränna tillsammans med Marina. Avslutade dagen med att vara hemma hos Cicci. Har alltid sjukt skoj när jag är med de två, haha. När jag kom hem hade jag tydligen skrämt bort tjuvar som tog bensin från en båt. Mange hade spionerat på dom och ringt polisen så när jag kom sprang de in på vår tomt och kom sedan ut från stugan när jag kommer. Själv trodde jag dom varit och pissat i vår trädgård då det är rätt skyddat och bryr mig inte specielt. Men tydligen visste de vem jag var för Mange hade hört dom säga: Men det var ju Louise.... creepy D: Polisen tog dom sen i alla fall. Rätt åt dom D:

Mamma har ingen känsel i vänstra benet och hon behövde in till stan så för första gången har jag få agerat chaufför till henne :P Åkte och hämtade medicin. Avslutade mitt konto på Nordea och köpte katt gosedjur till Olivia. Har nämligen pratat med Malin, den nuvarande au pairen och hon hjälpte mig mycket med presentvalen nu. Så har bara ett snö smycke att fixa till Ellen och så ska jag köpa "speciella" tuschpennor till glittertavlan då de behöver vara lite spetsiga :P Sen är jag good to go. Skönt att ha Malin där som hjälper mig :D Kan inte fatta att det är mindre än 4 veckor kvar.... känns helsjukt! Betalade även in pengarna till CC idag.... så allt är i princip fixat... vad nära det börjar kännas nu :S

2 kommentarer:

malin sa...

ja, att jag inte skäms?! haha .. ja min kavaj är här och den är snyggggg ;)

vi måste ses en gång till innan du åker!!??? its a deal.

Emilie sa...

Läskigt med dem där människorna, bra att polisen har dem nu i alla fall :)

Aaah, shit, fyra veckor! När kommer du vara hos din värdfamilj om du åker den 26:e? Typ den sista?

Vad kul :)