onsdag 16 juni 2010

Presenter

Nu tänkte jag börja fundera på presenter till min värdfamilj! Och för att ha det nerskrivit någonstans (för jag glömmer det annars) så kan jag ju lika gärna använda bloggen ;)

Först och främst har jag ju redan köpt glittertavla till Olivia. Så... check! Sen pratade jag med Malin, den nuvarande au pairen och hon luskade ut att Olivia gärna ville ha ett katt gosedjur, so that's what she'll get ;) Funderar på att åka ner till Mamlö och gå in på build a bear butiken. Kan ju vara lite roligt :D Dessutom sa ju Ellen att Olivia just börjat läsa så tänker köpa en Astrid Lindgren bok! (HAHA, kollade upp vilka jag skulle köpa och bestämde mig för att köpa direkt!) Sen borde väl det räcka? Eller ska jag köpa något skolrelaterat då hon just ska börja skolan? What do you think? Kom på att jag även funderat på att köpa en fotbollströja. Vad jag då hittat är denna, men vet inte hur stor den är så har mejlat dom och frågat. Ska fundera lite på hur mycket jag vill lägga ut med... För 300 till blir lite mycket :s

OLIVIA

[x] Glitter tavla (sammetstavla)
[ ] Katt gosedjur (build a bear)
[x] Pippi Långstump & Ronja Rövardotter på engelska (bok)
[x] Annat knäppt pyssel som mamma tog hem

Ellen är dock svårare... Malin sa att hon typ hade allt hon ville ha. Men här är lite saker jag funderar på:

Någon som har något annat förslag?

2 kommentarer:

Emilie sa...

Heej!!
Nu är jag back on track!! Hur är det med dig? Har nyss vart med om den bästa veckan i, skulle nästan kunna våga säg, mitt liv, Jag försöker sammanfatta allt på bloggen i form av inlägg, musik och allt som hör till men det krävs lite tid märker jag :P

Bra presentval!! blir perfekt. Jag tror inte man behöver tänka så superhårt på detta eftersom man ändå stannar ett år och har födelsedagar och julaftonar och annat som också kräver presenter. Detta är nog mer än "jag är tacksam för att vi ska utbyta denna erfarenhet" eller något :) Det blir nog bra hur man än gör med andra ord :)

Åh att bli vegetarian var en av de lättaste förändringarna i mitt liv. Men sånt måste komma naturligt. Skulle aldrig tvinga någon. Jag ser det folk gör istället för det de inte gör. Ni vet som oftast många säger (mest de som äter kött faktiskt) "hur kan vegetarianer som äter fisk kalla sig vegetarianer". Jag hör så mycket fel med den meningen. Fisk är ETT djur. Tänk på allt en vegetarian GER UPP. Kyckling. Ko. Gris. You name it. Man måste se det folk GÖR istället för att hacka upp sig på det folk INTE gör. Den meningen är verkligen "glaset är halvtomt". Vi hakar upp oss så mycket på stämplingar och etiketter. Jag tycker att en som äter kött men bestämmer sig för att kanske en gång i veckan äta vegetariskt, eller säger nej till icke ekologiska produkter gör ett toppenjobb! Vi är så stränga mot varandra :) Därför blir jag lite ledsen när folk tar avstånd från mig för att jag är vegetarian. Om de bara visste hur öppen jag är mot folks levnadssätt. Jag dömer inte, har snarare visioner :) Det finns veggokost som NÄSTAN smakar kött (som tur är inte helt), typ quornfärs, prova det någon gång :) Sen finns det ju de berömda pankakor och sånt haha.

Oj du, jag hade 4 jobb när jag först skrev den gamla kommentaren. Men nu känner jag mig som en helt ny människa. Jag håller på med mitt visum och har en finsk brevvän i mitt rum just nu (actually that's a lie, we're in my sister's room ;)). Jag känner mig betydligt lugnare nu. Gladare. Mer "tjohej nu händer det grejer" ;)

Hur fortsätter efter gymnasietiden för dig? Den växer sig allt större nu som dagarna går! :)

Jag har vart på en helt underbar festival/läger som kallas Youth initiative programe sense festival - celebrating community. När jag väl fått ner det på papper tycker jag absolut du ska läsa om det för det var det mest underbaraste en människa kan vara med om! Helt otroligt! Åh !! haha, drömmer mig bort.

Nu har min lilla Vea nästan klätt på sig och vi ska dra in till stan så borde avrunda här.

Ha det bäst!!
/Emilie

Cornelia sa...

tänk på att build a bear också finns i USA, så kanske inte så svenskt då..men en pelle svanslös borde väl finnas kanske?