torsdag 3 juni 2010

Turk på Burk!

Mina dagar i Stockholm är över... tråkigt nog :( Ska upp igen innan jag åker. Har alldeles för mysigt där uppe! För att fördriva tiden tills Sara slutade läste jag i parken (den är så skön om man får sitta i solen!) men alldeles flr tidigt tog den slut så jag tog tunnelbanan till affären jag alltid går till i Stockholm, haha.... SF Bokhandlen. 3 för 2 på serien jag läste, perfa! 4 böcker för 200 tackar man ju inte nej till ;D Så fortsatte läsa lite tills det var dax att försöka cykla till Gallerian vilket gick finfint! Det blev först lite Frozen Yoghurt (asså kommer kränga det i USA!) och sedan H&M shoppande. Bland annat klänningen på bilden! Dock fick jag skärpet av Sara. Älskar att vara hos henne, haha. Jag fick sedan försöka hitta till stället vi skulle äta och visst gick det med bra. Jag är ju mästare på att hitta i Stockholm (NOT) Skit god mat! Kommer inte ihåg namnet på resturangen dock, haha! Men låg på Tegnergatan :D ... Att hitta hem gick väl inte lika bra men jag gjorde det utan Saras hjälp i alla fall, HAHA. Mös bara resten av kvällen :)



Halv 4 på morgonen gick jag med trött ben och och gjorde mig i ordning lagom till taxin kom vid 5 (min första riktiga taxitur! HAHA) Sen skyndade jag mig till tåget och var på väg hem! Väl hemma drog jag direkt till Lollan tillsammans med Jennifer och Sofie. Vi snackade skit, drack, gjorde mat och fixade oss. Riktigt roligt! HAHA. Måste säga att vi var riktigt snygga alltså ;D Åkte in för att ha skattjakt... det gick väl sådär men det var roligt så länge det varade. Åkte med Jennifer till Åhus med en hemsk solbränna (alltså en röd sådan) duschade och så och fick sedan själv dra in till stan för att möta resten av turkarna på banken! Riktigt kul kväll med. Denna veckan har varit lyckad hittintills så få hoppas det håller i sig :D



Efter att ha varit uppe i typ 23 timmar igår var jag inte världens piggaste människa när mamma väckte mig imorse för att gå ut med hunden. Kan säga att jag täckte mina axlar och lår och undvek bh, HAHA. Så ont gör det xD Städade även stugan i högklackat då jag behöver gå in dom innan söndag, haha. Annars har det mest blivit slapp och catching up idag. Dock fick jag så att jag kan hämta ut mitt pass med påklistrat visum (YAY!) Skypade även med Sandra som kommer bo i närheten av mig i USA. Riktigt kul tjej! :D

Imorgon blir det Kinesiska avslutning och ett försök att undvika talet, haha (a) Blir även lite jobb på bowlinghallen :D Jag som trodde det var min sista gång att verkligen se alla på personalfesten men nej då ;) LÖRDAG ska man leka med Malin/Tjatte och Marie! De får även hjälpa mig passa de fyra små busarna så länge de orkar, haha. Ska dock sova där så får se hur vi gör med det, hmhm. sen SÖNDAG så blir det BAL! Yay! Måste prata med Matti om vi hinner tona mitt hår... hm.

7 kommentarer:

fian sa...

Haaaja beauti :D jag saknar dina random sms & att kunna random smsa dej med... Men du kan smsa och berätta vad som händer hos dig tycker jag :D miss u even if we haven´t met xD haha. Skype it is!

malin sa...

gå du också ALLLTID in i sf bokhandel? finns ingen fiiinare "affär" än den (y)

Sofia sa...

Svar: Iihh nu börjar det verkligen kännas som om jag ska åka! :) nej jag flyger bara sent, jag flyger ca 7,20 p.m från New York. Det tar bara 1 timme och 40 minuter att flyga till DC.

malin sa...

ojojoj, du har varit i blekinge och härjat (; inte illa alltså! haha

ja men åh, jag köper så mycket serier tidningar där inne så jag kan dö! speciellt förhäxad, köpt allt! haha :P och Manga har dom ju en hel upppsjööö av!

ja 7 dar? JAG DÖÖR! och varje dag händer nåt :D

sigrid sa...

Jaa, det va ju inte kul! Men antar att hon har god ursäkter för att stanna hemma, men vill ju inte missa den här chansen, och dessutom kommer ju fler tillfällen att åka :)

Ha, njä, hon har ju aldirg varit uppskriven på er hemsida, au pair cousins, så kankse därför au inte vet vem hon är ;P hha :)

fian sa...

sv : Jag gjorde touren :) asnajs!

malin sa...

vetifasen om jag håller med av nån av punkterna du ;D haahahah! jaaa med en ljuddämpare hade det nog varit kanon alltihopa! ;D

Ja nästa vecka blir kanon! om Marie kan komma denna gången med;) hahaha <3