söndag 13 juni 2010

7 weeks and counting

DETTA HÄR ETT HOST-FAMILY-INLÄGG! FÖR ER SOM HAR TILLGÅNG KLICKA HÄR!

Vet ni vad? Jag har totalt glömt att nämna att jag har fått ett mejl från Ellen! Det kom i torsdags så har inte haft tid att svara på det förrän idag. Har försökt få tid till att skriva till henne nu i två veckor men har varit så upptagen med studenten men det var ju roligt att få ett mejl först :D

Hon undrade hur allt gick med både au pairandet och med resten av mitt liv. Tycker det är väldigt gulligt att fråga specifikt om min mamma då hon vet att hon har det svårt :) Fick höra lite om Olivia med, vad hon hade hittat på och att hon hade börjat läsa lite själv vilket var roligt att höra. Så det blir nog en del läsande därborta. Ska definitivt köpa en bok till henne då!

Det svåra med mejlet var att jag skulle skicka allt som hade med min körning att göra så hon kan fixa försäkring på bilen för mig. Tråkiga är ju att jag tog en intensiv kurs och bara körde hemma innan det så kan ju inte bekräfta att jag övningskört så länge som jag har. Men vi får se hur vi gör med det :)

Vill också att ni au pair läsare inte ska vara rädda för att fråga något. Ingen fråga är för dum! Och ni får gärna slänga ihop en kommentar om hur det går för er själva! Tack och hej :D

6 kommentarer:

Sara sa...

Så nära det är ju!! Är så avundsjuk att du snart ska till NYC!

sigrid sa...

Hur får man till gång till hostfamily inläggen ^^, eller har man det automatiskt.. :)

Nu är det förresten inte långt kvaaare :)

petra sa...

SV: ja, hahaha!

Sofia sa...

Svar: ja du får ju tänka på mig när du steker i Turkiet och att jag irrar omkring på Helsingfors flygplats i panik. :P
Men efter att du kommer hem från turkiet är det ju inte långt kvar tills du åker ju. :D

Och vad snygg din nya design är! :D

sigrid sa...

jee, vad snällt :) Sigge_cool_90@hotmail.com - det är min mail adress :)

Coolt att man kan göra så !

louise sa...

vi ärrrrrrr mer är awsum :D:D:D:D:D åååååhååhhhh turkiet snart!! looooooove