tisdag 29 juni 2010

Merhaba

SÅ! Nu äntligen tänker jag skriva ett inlägg igen! Känns som en evighet sen, haha. Har inte satt tummen i röven förrän idag och har trots allt varit hemma sen i söndags. Ska försöka fatta mig kort om min vecka i turkiet (wish me luck!) :D

Söndag
Efter ett trevligt kalas i Tollarp körde mamma mig till Sofie i stan för att vänta ut tiden. Vi kollade gamla bilder på ehnne och åt lite smått och gott! Jennifer ringer mitt i allt och berättar att vi sett fel på tiden och att bussen går 30 min tidigare än vi trodde så ringer snabbt runt till alla andra och alla hamnar på rätt buss. Efter många (roliga och sega) timmars väntande fick jag vara med om min första flygstart. Alla satt och skrattade åt mig då jag satt helt exalterad och förundrad, haha.



Väl framme var det riktigt varm. Köpte genast vatten och 3 timmar efter landning var vi framme på hotellet. Vi var väldigt snabba med att bekanta oss med poolen som var mysigt varm precis som resten av turkiet. Bekantade oss med både personal, grannar och omgivning för att sluta dagen med en runda ner till hamnen där alla festställen var. Kort sagt en bra första dag!

Måndag
Första smaken på stranden och havet. Fullkomligt underbart! Väldigt salt vatten dock så gjorde lite ont i ögonen. Var smart nog att inte ta på mig linser innan vi gick dit. Gick och åt ute för första gången och hittade en trevlig resturang vid namn HAN. God mat och övertrevlig personal :P Hängde lite mer med "Lumpen killarna"



Tisdag
En dag som många av de andra egentligen. Skillnaden var ute stället och kvällen. Vi hittade denna dagen vårt favorit matställe vid namn Vila Okan. Sjukt god mat, kyckling och grön curry, mums! Gick faktikst inte ut denna dagen. Var hemma och festade och hade roligt. Fick utskällning av vakten som många andra dagar. Måste bara berätta om honom. Helt sjuk i huvudet. vid 9 kom han första dagen för att få tyst på oss och hotade med polisen... störd i huvudet men skit läskig. Kom i princip varje kväll vid olika tidpunkter och var allmänt creepy. Tål att nämnas att det ska vara tyst vid 00.00 på detta hotell enligt reglerna...



Onsdag
Vårt första äventyr! PARTY BÅT. Dock var vågorna så stora att vi inte fick bada vid alla ställen man brukar och många blev sjösjuka. Det var väldigt lugnt på båten för att vara partybåt men det var väldigt roligt ändå. Jag och Sofie hade extra roligt på vägen hem när vi dansade till vågorna, haha. Medan Louise och Jennifer låg och sov med Emmie högst uppe. Simmade också till några grottor. Louise och Sofie hängde med största delen av turen men när de nästan var framme kände Louise något och de simmade fort som fan tillbaka och lämnade mig där. Blev lite rädd först, HAHAHA. Gick även på vår första shoppingrunda trots att regnet hotade att komma. Hittade lite saker och beställde vårt "T-5" armband. När det var förfest spöregnade det, har aldrig sett dess like. Fick snabbt springa ut på balkongen för att ta in våra saker som skulle flygit iväg annars. Sofie och jag blev nästan dränkta av att stå där i 10 sek :P Jag och Jennifer fick solsting denna dagen och följde därför inte med ut när det väl slutat regna och blåsa. Dock kom de flesta tillbaka en timme efter utgång. Men bara Louise som kom hem till oss då förstås...



Torsdag
Gick ner till stranden men på grund av för höga vågor och ett dödsfall dagen innan var det förbjudet att bada så vi stannade bara tills det var matdax och gick tillbaka till hotellet och poolen för att steka istället. Gick tillbaka och åt på vårt favoritställe. Tog samma som innan. Kyckling curry... med ris och potatis klyftor... sjukt gott! Dax för utgång för min del igen men Jennifer blev hemma ännu en kväll av onämna anledningar. Mina flippflopp gick sönder och när jag började känna glas emot mina fötter var det dax för mig och Emmie att gå hem. Inte det lättaste med det fyllot som dessutom ville följa med ett par Italienare på deras nummer... Don't think so!



Fredag
Ännu en dag vid poolen. Orkade inte gå ner till havet och kolla om det inte var rödflagg. Dock var det vårt andra "'äventyr" som utspelade sig på självaste midsommar. Strandparty! God mat, grattis dricka, trevliga människor, bra musik och roliga lekar. Lyckad förfest. Blev skjutsade ner till hamnen och sjöng massa svenska låtar på vägen dit med de nadra svenskarna i bussen. Sjukt rolig kväll och alla var med!



Lördag
Sista riktiga dagen. Fortfaranade för lata för att gå till stranden. Våra trevliga grannar vi förfestad med på torsdagen (störda vakten försökta nog våldta oss allihopa den kvällen, haha) var nu borta och snart var det våran tur. Shoppade en sista gång. Hittade en del kap fast det var bara jag och Jennifer i slutet, alla andra var för trötta :P Hade en sista rolig kväll med våra favorit lumpen pojkar och en kort utekväll för oss som inte var så pigga och visste att vi behövde sömna. Alanya kommer vara saknat var min sista tanke.



Söndag
Bussen kom 20 i 8. Vi var inte de piggaste människorna på jorden men vi tog oss hem. De flesta sov på både flyget och bussen men jag läste under flygturen då jag inte ville missa den en andra gång ;) Efter många om och men var vi hemma lite över 6. Tog farväl lite för allvarligt och återvände hem.


Den här resan har varit en av de bästa händelserna i mitt liv. Hade så sjukt roligt. Allt det roliga fick mig att tänka på att om bara 4 veckor kommer jag inte kunna sitta så här. Inte med min underbara turkar. Det gjorde att jag för första gången kände det där i magen... den där känslan om att snart kommer allt förändras. Men tack Emmie Mårtensson, Louise Månsson, Sofie Lidén och Jennifer Järsberg för dessa underbara veckor. För dessa underbara år. Que Quowle

2 kommentarer:

louise sa...

ååååhhh :'(

sofie sa...

ÅH :( börjar nästan gråta här nu.