onsdag 26 januari 2011

184.

hejhopp! vet att jag har varit lite dålig med uppdatering D: Ska försöka vara bättre!

Imåndags.. höll jag på att strypa Olivia på morgonen. 15 j*vla minuter tog det att få upp henne. Vettifasen vad hennes problem var. Blev riktigt irriterad efter ett tag! Mamma sitter säkert och tänkernär hon läser detta att: se, nu vet du hur det känns! .. men det är INTE samma sak :( Jag skulle kunna fixa mig snabbt som attan även om jag gick upp sent... det kan inte Olivia. It's vital that she wakes up on time! Fick iväg henne i alla fall. Lät även mitt hår självtork efter duschen och NU ska jag visa vad vattnet här gör med mitt hår! Jag har inte lagt något i håret och alla "lockar" är helt styva... mysko vatten vi har :o



Igår var Ellens första heldag utan sin nackgrej. Hon tog av den i måndags och när hon kom hem efter en tjej middag sov hon till 11, vaknade när jag kom upp för att lägga mig ,haha. Hon gick inte till jobbet då hon hade så ont... hoppas verkligen det går över! Så latade mig och pratade med folk hemmifrån, lekte problemsolver för andra dagen i rad. Tog Olivia till the Y efter skolan, badade med henne tills det var dax för hennes simlektion. En annan liten tjej som ingen av oss kände joinade oss och lekte. Älskar det här borta. Sånt gör väl ändå inte barn i Sverige? Så gav hon mig en kram innan vi gick. Så söt! Satte mig lite i bubbel poolen medan Olivia hade lektion, sååå skönt! Kollade på The State of Union med Ellen igår.. kollade en timme innan jag somnade. Var överraskad att jag faktiskt lyssnade alls. Obama är bra på att prata, men blir inte uttråkad som när man lyssnar på kungen, haha. DESSUTOM! Så vet jag nu när jag ska till LA.. 14 Maj! Så mamma.. du får komma början av maj i stället, haha! Ska kolla upp mer exakt snart, pratar med Dalis om när jag ska vara där, så har hon massa grejjer vi kan göra och sånt. Är sååå pepp! HB here i come! Biljetterna säljs på lördag. Sarah lovade att hjälpa till att köpa biljetterna om inte jag kunde vara inne, love her! Stackare som inte kan komma för hon "tar studenten" dagen efter :(

Idag... vaknar upp till massa snö and still going. Olivia tar åter igen 15 minuter på sig att gå upp och jag är förvånad att hon än ska till skolan. Mne ut på vägarna körde vi... satan halt asså. Tur jag kört med mammas automatare i snö innan. Galet var det. Uppförsbackarna var det ren tur jag klarad emig upp för. Har en vid skolan och när jag åkte tillbaka ner för den var det någon som var fast ^^" Tog en omväg till affären för att slippa så många backar som möjligt. Tur det, för den backen jag hade kört på i vanliga fall var avstäng tills de plogat den. Nu får vi se om jag kör Ellen in till jobbet eller inte. Som det ser ut nu vill jag inte köra henne. Kan bli lite ryckigt ibland när det inte svänger Som man vill och vill inte utsätta henens nacke för det. Så vi får se hur det blir idag ;D Fin 6 månaders dag man har!

Inga kommentarer: