måndag 31 januari 2011

NEV JORK

Orkar egentligen inte alls skriva men Nico har redan skirvit i sin blogg så ville ju inte vara sämre, haha.

Igår blev ändå ganska bra. Fick henne till art class, han knappt hem innan jag skulle tillbaka och fastnade då i snön när jag skulle vända. og mig 5+ min att komma därifrån... f*ttsnö D: Åkte och gjorde naglarna, MUMS. Får INTE låt det gå mer än en vecka med naglarna... de bara bryts då D: Sa även Ippou (koreanska för vackert) till henne när hon gjort mina blommar och hon blev helt till sig, haha. Hämtade sedan upp Sammy för att åka vidare till badhuset. Skönt att Olivia har någon att leka med, kan jag lata mig i stället! Åt mat på Corner Backery efter vi släppt av Sammy. Har fått dille på soppar och åt en super god sådan! Lät Olivia kolla på film till hon skulle sova medan jag hjälpte till med att försöka få KMF biljetter. Nico kom efter jag fått Olivia i säng. Vi pratar, dricker lemonade och kollar på film (national treasure, Philly och NYC är ju med dääär). Får reda på mitt i allt Dalis och Sarah lyckats få biljetter. WIHUUUU! JAG SKA TILL HB, JAG SKA TILL HB! Måste bara klämma fram att datumen ändrats, sen är det bara att beställa flyg och woalla! WIIIE!





Idag blev det att gå upp klockan 6 för att hinna med ett tåg till Philly. Möte Nico på tågstationen och eftersom vi var apigt tidiga gick vi rundor i Chinatown. Möte sedan upp Kat, en au pair från Nya Zeeland, och tog oss till bussarna för att sedan åka till NEW YOOORK! Någon creepy kille som nog var hög och sov as djupt snodde Nico telefon. Dumma gubbe D: I alla fall när vi kom fram gick vi lite rundor i Chinatown, besökte bland annat ett buddhist tempel. När jag köpt lite smått och gott sa jag tack på kinesiska och åter igen blev nisse helt till sig, haha. För söta är dom! Gick sedan till Little Italy och kllade, fyllde även våra magar på Nico's resturang! Fick gratis efterätt ;D MUMS!







Efter maten tog vi tunnelbanan till Time Square. Gick rundor åter igen, M&M store, Hershey's store, Disney store. Såg massa figurer som Musse pigg och Elmo och fick även oss avmålade! Checkade in Madame Tussauds men bestämde oss för att åka dit nästa vecka (om jag kan bli ledig). Tänkte även ta en Broadway show, en vända inom Ripley's Believe it or Not! och en rundtur i Central Park. Gick en snabbis där idag men inte vidare långt. Dock var det en del jag inte sett förrut :P Framtida picnicar planerades också! Tog oss en liten fika innan vi tog oss tillbaka till bussarna. Gick på en buss men Nico hade ingen sittplats så de slängde ut oss igen och vi fick ta en buss 30 min senare vilket gjorde att vi precis missade vår buss. Dock ringer Nicos telefon min telefon och Nice bestämmer träff med den som har mobilen... han döck aldrig upp.. så får se hur det blir med den :/ Vi kom säkert hem i alla fall efter en hel kul dag :D



4 kommentarer:

sofie sa...

Goooood I miss New York :( JAG VILL TILL USA NU!!!!!!!!!!!!!! OMEDELBART BUMS!

sofie sa...

hahaha åhfan att hon kommer :D

Anonym sa...

Hello, i think that i noticed you visited my website thus i got here to return the favor?
.I'm trying to find things to enhance my site!I assume its adequate to use some of your ideas!!

Here is my homepage steinzeiternährung rezept
Also see my web page > paläoernährung

Anonym sa...

Ridiculous story there. What occurred after? Thanks!

Take a look at my web blog: glutenfreies brot
Also see my webpage :: backwaren