torsdag 13 januari 2011

wooopie ...

Svar till Marika
Image and video hosting by TinyPic

Jag jobbar ganska så preics 45 timmar i veckan. Dock är det väldigt sällan au pairer faktiskt gör det. Jag tycker dock inte det är överdrivet jobbigt då jag har min 6 timmars paus under dagen (i vanliga fall i alla fall, just nu är det ganska jobbigt faktiskt)
Jag har min alldeles egna bil, som de flesta andra au pairer jag träffat på. Jag skulle inte klara mig utan bil då jag måste ha en för att komma någonstans över huvud taget. Jag rekomenderar starkt att du har bra tillgång till bil.
Städning av Olivias rum och tvätt ingår i mina arbetsuppgifter som au pair, så ja jag gör båda de sakerna. Dock städar jag inte så överdrivet mycket i hennes sovrum, det är mest om det ser förjävligt ut och jag bäddar alltid hennes säng. Anledningen till detta är för att städerskorna ta hennes rum varannan vecka ändå så och hon är för det mesta bara där när hon ska sova. Lekrummet dock har jag hela ansvaret för, varje gång hon och någon annan (kan var jag) har lekt i rummet försöker jag få henne att städa upp men ibland är det bara för mycket så jag kör ett helryck dagen därpå vilket oftast tar max 15 min, så inte så farligt :P

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

You won't believe what happend to me this morning... JAG FÖRSOV MIG! Asså hur dum får man vara?Det sista Ellen säger innan hon åker är, försov dig inte nu bara ;) Och jag bara, näädå! Jag har nyss lagt mobilen på laddning så ;D Men glömmer jag att jag redan stängt av larmet på grund av sovmorgonen igår? Ja det göra jag så klart! 5 i 8 vaknar jag och får PANIK! Oliva var hur grym som helst dock och vi var ute i bilen 5 minuter senare än vanligt. Hade kunnat kyssa henne till döds för att hon gjorde allt på knappt 30 minuter!

Efter det väntade jag in mina skype dejter vid 10. Något minuter och en samtal med mamma senare dyker båda upp och vi skypar i ca 1,5 timmar. 30 min senare kommer Jennifer in och jag och Louise hugger på en trekant igen, haha. Efter många om och men kommer jag iväg till gymmet, en sådär 2 timmar senare än planerat. Gjorde 30 min cardio och 30 min simning. Var så härligt måste jag säga! Lite plågsamt med cardion men simningen var underbart. Kom sedan hem, fick i mig lite snack och drog för att hämta Olivia. Senare ikväll kommer grabbarna grus över. De räddar mig från min isolering, haha. Har nästan saknat dom lite... men bara nästan ;D Nico och en annan svensk som heter Jenny kanske med hankar på, vi får se :D

Inga kommentarer: