måndag 24 januari 2011

LolloLouise

Inte mycket av den här helgen blev som vi tänkte oss, haha. Jag skicker iväg ett sms till Kalle på fredagen om att han skulle messa mig när de var färdiga med sitt LCC möte så vi kunde hänga tills det var dax att köra till Philly. Får då tillbaka att de ska ut och inte kan köra och får lite smått panik. Kollar tågtiderna men eftersom Louise flyg var massa sent skulle vi inte hinna ta sista tåget hem. Som tur var ringde de från Southwest och sa att om hon kunde vara där så hon kom på ett flyg 8 kunde hon åka med det. Sagt och gjort och allt fixade sig. Kom dock inte hem förrän vid 12, trötta men glada :D



Jag gick upp vid 9 för att köra Ellen till frisören fram och tillbaka och Olivia till art class. Lät Louise ligga hemma och sova och kom hem med en muffins och en munk courtesy of Ellen. Skypade lite med fökren mårtensson och lidén medan vi väntade på att Nico skulle komma över. Fick även en svärm ungar på rummet en kort stund, haha. Vi bestämde oss vad vi skulle hitta på (ungefär i alla fall) i Philly, fick lite directions av Erin som var och hälsade på Ellen (hade fullt hus, haha) och drog sedan till tågstationen. Dock glömde jag pappret med beskrivningar och förslag på, min mobil och min halsduk på grund av att jag fick brottom in i det sista åd jag behövde hjälpa ungarna med Wii. Men klarade oss rätt fint ändå. Träffade dessutom en kille på stationen osm hörde vi var svenskar då han hade ne kompis från Sverige som hejade på AIK... Väl inne kollade vi in Liberty Bell, segade och blev nästan dumförklarade när vi sa vi skulle GÅ till Rocky trappan och behövde vägbeskrivning, haha. På vägen dit svängde vi inom Cosí för att få lite mat i magen.



Maten fick oss att bli på mycket bättre hurmör och vi tog en vända inom starbucks för att värma oss i DEN OTROLIGA KYLAN vi gick i. Efter ett stopp i love park, på ett museum för att varma oss och en hel del gående och flummande var vi framme vid den berömda Rocky trappan. Tog kort och videos och började sedan gå tillbaka till stationen. Tog oss ännu en sväng förbi starbucks, denna gång med bakelser innan var gick den sista biten till Suburban Station som för övrigt luktar piss (bokstavligen). Skynde oss hem för att hämta upp 3D glasögon och drog sedan till bion. Såg först No strings Attatched som var ap bra. Bäste romance filmen på längeeee! Sedan smög vi in på The Green hornet (Jag vet.. igen..) och Nico fiskade upp ett par glasögon ur 3D lådan, allt för att Louise skulle få se sina första 3D film ;D Tog oss sedan hemmåt för att sitta och prata en timme med Ellen och sedan lägga oss :D



Söndagen gick vi upp ÄNNU tidigare för att hinna göra oss i ordning och skypa med brudarna där hemma innan vi skulle bruncha med Ellen och Olivia. Tog mitt gamla vanliga, Omelett. Lika gott som alltid. Fast när jag såg Olivias pankaka och Louise' voffla ångrade jag mig för två sekunder, haha. Körde sedan Ellen och Olivia 20 meter bort innan vi drog till mitt LCC möte... efter lite fel körning på grund av Ellen. Stannade i 30 minuter men träffade alla roliga människor (aka Melly gänget, haha) och en au pair som är i min grupp, har varit här lika länge men vi har aldrig tärffats, haha. De bjöd med mig på skidåkning nästa helg, får se hur det blir med det ^^" Åkte sedan till WG Mall och shoppade lite! Träffade då "Nico gänget" (de jag åkte till Lancaster med) och det bjöd med mig att hitta på något på fredag, så vi får väl se :D Åkte hem och gjorde ris och kyckling och fick sedan skynda oss ut i bilen för att köra till tåget...



Det är nu det största äventyret för hela helgen börjar, haha. Vi kör det och tåget kör ifrån oss just när vi kommer upp för trappan. Louise får panik men jag kör hem och kollar andra tåg men inser att vi inte kommer hinna. Blinkar åd fint med ögonen och ber om att åf kör för Ellen. Hon ville jag skulle mjukstarta på Turnpiken snart... Istället slängs jag in och ska ändå till Phillys flygplats I MÖRKER. Inte så hon hade tänkt sig men hade inte mycket val, haha. Fic väg beskrivningar av Mark och körde dit på 50 minuter. Långt före tåget skulle varit där ;D Inte kul att säga hejdå, har haft ne sån sjukt kul helg med Lollan. Riktigt kunnat vara mig själv och flippat ur. Sen kommer vi ju till det att jag skulle köra hem... Kommer lätt ur flygplatsen och letar efter en viss avfart.... som aldrig kommer. När jag väl är på väg till Newark kände jag att något var fel och ringer Ellen. Då visar det sig att jag är i Delawere! HAHA Kört ne halvtimme fel... YAY! Bara att åka tillbaka och efter ett par samtal med Mark hittar jag hem. Körde hemifrån 5.30, kom hem 8.30... AHAH fast tog dock en detour och hjälpte Nico handla för att sedan ta oss till Giant och träffa grabbarna. Stannade till 12 som på den gamla goda tiden. Vilket gjorde att jag igår träffade ALLA jag umgås med här i Philly, haha. Inte dåligt det!

3 kommentarer:

sofie sa...

Wiwiwiwi ;) Haha. Nää inte riktigt, men HOPPAS ATT JAG FÅR DELAWARE FAMILJEN. Det känns så braaauuuu!

louise sa...

HAHAHAHAHAHAHA FINT DU HAR FIXAT MED HÄNDERNA :D

malin sa...

haha vsg min lilla vän ;)