söndag 2 januari 2011

HNY=

oj oj oj. En liten uppdatering kanske skulle stå för sig?

31 december. Tiden bara sprang förbi. Vaknade, körde Ellen till frisören, kom hem, körde och handlade, kom hem, körde Ellen till frisören, kom hem, körde och köpte ny dator, kom hem... Ellen och Mark åkte vid 7. Jag och Olivia åt mat och kollade på tv fram till att klockan blev 11 då hon ville att vi skulle sminka oss. Eftersom hon var så trött (säg aldrig att jag sa det för hon skulle aldrig erkänna de!) blev hon väldigt grinig när det inte gick som hon ville. När klockan var 11.30 och nyårsfirandet började på tv sa jag till henne att när hon var färdig tjurad så fanns jag därnere. Slutade dock med att jag fick komma och hämta henne 10 i. Vi var med på nedräkningen och plötsligt var det 2011. Vi dansade fram till dess att Mark och Ellen kom hem en halvtimme senare. Tydligen hade vi roligare just då än de hade haft, haha. Fick inte Olivia till att sova förrän 2.30. Kan ju säga att hon sov länge dagen därpå :P



Första dagen på året gick åt till min nya dator! Hade internet problem som snabbt blev fixade efter ett prat med min kära morbror. Vid halv sju började jag jobba, mat och dusch sen sängen så det var en lätt jobbdag. Satt upp tills de kom hem och drog mig sedan tillbaka med min bok. En ganska händelselös dag :P



Idag vaknade jag vid 11 och väntade på ett sms från Melly som berättade vilken tid vi skulle gå på bio. Läste i princip ut min bok innan det kom ett plingande. 3.05, Harry Potter, med Janika, ses 2.15. Tog mig äntligen en dusch och drog dit. Vi åkte till Giant för att köpa snacks och dricka. Köpte 3 saker och en flaska... för samma pris som en liten cola på bion.. fifan vad dyrt det är där, haha. Vi tog oss in på bion utan några problem, trots vårt smugleri och fick hyffsade platser trots att det var packat. Den var lika bra som första gången! När vi kom ut ur salongen smög vi snabbt in i en annan för att se Gullivers resor. Kom lagom till att reklamen slutade :P Den filmen kändes super kort efter att ha sett HP, haha. Men den var skoj! Jack Black kan inte göra fel ;) Tog oss sedan till Ruby Tuesday för att avrunda kvällen då det ända vi ätit var godis på hela dagen, haha. Slappade resten av kvällen med Ellen när jag kom hem. Känns skönt att jag hittat Melly och de andra tyskarna. Behöver lite kul tjejer i mitt liv ;) Är lite ledsen jag missade deras nyårspartande, but what to do?

Inga kommentarer: