måndag 26 april 2010

BBQ

Sitter nu hemma hos morfar... helt själv. väntar på att mamma, Mange, Gustaf och Eldiz ska komma så vi kan grilla :D Trodde jag skulle få karré men när jag tittar i väskan som jag fick hämta så är där korv ;_; Så nu blev jag lite ledsen :( -edit- JAG FICK KARRÉ :D


Skön dag idag i alla fall. Fick ta bilen in till skolan i utbyte mot att jag handlade och gick ut med morfars hund på morgonen. Såg färdigt Troja på latinen, egen studietid på NKn och engelskan (tack vare Jennifer) och fick gå tidigare från matten för att kolla på Dodgeboll turneringen mellan skolorna. Söderport ägde alla, väldigt stort, haha. Men C4:s matcher var lätt roligast att titta på. Fast jag är inte förvånad ;)



Fick även inbjudningarna till balen idag! Åååh det ska bli så roligt :D Lät väldigt ätbart alltihopa! Kan knappt vänta! Mormor sa även att min klänning är i princip färdig så den ska bara hem till mormor så jag kan prova den igen :D Är så excited nu när de lagt på pärlorna med! Men ingen tjuvtitt förrän the actual bal :P



Och en annan sak! Har hittat en tysk som åker till skolan samtidigt som mig och kommer även ta samma buss som mig! YAY! I'll not be alone :D

7 kommentarer:

marie sa...

vad bra att du hittat en annan du kommer åka med :D hihi.


Men ja, ja precis säkert! :D

Sofia sa...

Svar: I studion på min systers skola. Hon går IT-media så hon ska ta ett foto åt mig. Billigt och bra. ;) (gratis är gott rättare sagt, höhö) Och jag får det digitalt på en gång också. :)

Och vad kul att du har hittat en annan som åker samtidigt som du. Själv är jag fortfarande ensam. De få jag har hittat åker med CC, så dom är jag inte så "intresserade" av. :P

Christine sa...

sv; Ja blev så himla less, men jag ringde min kontaktperson på företaget och han ringde och snackade med min chef så dom skulle fixa till det där! Ja men det är bara 6 månaders anställningen jag kanske ska få som gör att jag får besluts ångest :-P :-D

Sofia sa...

Svar: Haha, jao ganska lyxigt blev det ju. Tur att min syster valde att gå media också så hon kan fixa sånadär viktiga grejer åt mig. ;) Men mitt tips är att bekanta dig med några media elever och sen utnyttja dom genom att se till att dom tar kort av dig i studion. ;)

Det låter ju jätte bra! :D jag fick förresten en res-kompis alldelse nyss också. Jag ska skicka ett mail till henne alldelse snart, det var min familjs nuvarande au pair som berättade att hennes au pair kompis familj skulle få en ny au pair från lettland precis smatidigt som jag. Så jag fick hennes e-mail adress. Skit bra tycker jag!

Sofia sa...

Svar: nej jag tycker inte heller det är något fel med att jag inte har fått se huset för än nu. Men jag har fått höra från en hel del personer att jag varit helt "knäpp" som tackat ja till familjen utan att få se en ända bild på huset eller mitt rum. Men jag hade för allt i världen inte tackat nej pga huset ju. Så jag tycker inte det var något fel med det. :) Du får fråga om bilen. :) Det kan ju vara kul att veta om du har automat eller manuell innan du åker också.
Ja cluster-möte är samma sak som era Lcc möten. Jag är ingen "natur" elelr sport människa alls. Så paddla kanot och sånt är inte riktgit min grej. Men jag höll god min när familjens nuvarande au pair berättade det. :P

Men då kanske du kan kontata någon av dom och fråga om dom kanske kan ta ett foto av dig? Och höra om dom har någon studio ni kan vara i? Det skulle ju vara super.

Emilie sa...

Hejsan :)
Hur är det?
Aaah, äntligen fått iväg de där jobbiga tuition och housing depositsen och så ringde en från banken (när jag satt på BUSSEN) och frågade om mitt personnummer och adress för att kunna fulfölja The letter of recomendation. Skönt! Förutom om nu någon lysstnade extra noga när jag utgav mina uppgifter :P

Jag är typ tokig i historier. I alla fall bra historier och frågar alltid när någon läst något vad den handlar om :P Skriver själv böcker och så. Men den låter ju riktigt bra ju :)Skrev upp den på min "kolla närmare på" lista ^^

Det verkar som att flygkaoset lagt sig nu och det är ju skönt. Hade lite tankar att sommaren 2010 var liksom året då inga fick bli aupairer eller börja på college på grund av ett askmoln. Aah skräck.

Det är sant, hans barn bestämmer ju. Men de är ju som du sa, barn. Vem vet vad giriga multimiljonärer kan ta sig till för att manipulera ett barn. Är nog inte så svårt tyvärr.

haha jo jag har hittat sammalangt 3 eller fyra olika statspel. Är helt fast i de där spelen. Vissa är svårare än andra. Kanske borde länka alla :P De flesta kommer från utbytesstudenterna. Har du provat huvudstäderna? Bland de konstigaste namn jag hört!! :P

Vad skönt att du får resesällskap :) och kul med balen och allt! Har faktiskt aldrig haft någon bal. Får berätta om den sen :)

Kram

Sofia sa...

Svar: Ja det tycker jag med. För så länge man vet att huset är okej och ingen liten stuga med typ 2 rum och kök och att man ska bo i en skrubb. Så tycker inte jag att det är så viktigt med bilder. :P Ja fråga det. Jag måste tex ut och "övningsköra" med mina föräldrars automatbil nu. :P Haha, jag skulle fakitskt vilja se mig själv paddla. Jag kommer typ bli astrött i armarna och vilja pka hem skit fort. Min familjs nuvarande au pair kommer vara kvar då så hon kommer också vara med. Och det känns ju ganska troligt att vi kommer paddla, stackars henne. :P

Det var så lite så. Annars har jag läst på CC fejjan-grupp att på korthuset i Kristianstad kan du ta 2 foton för 90 kr. Ganska billigt! :) Och du kan ju gå in och höra före om du kan få dom digitalt på ett usb-minne eller cd skiva. :)