söndag 25 april 2010

Eclipse

Tjolla hopp! Busy Saturday är över och det gick bra. Lite färdligt på vägen hem efter allt jobb dock, kände riktigt hur tröttheten höll på att ta över men jag kom fram oskadd!

Hade jätte mysigt hos ungarna. Gick ut ganska snart efter Maja åkt till jobbet och gick först till en lekpark (Liam var jätte gnälig på vägen dit men somnade väldigt snabbt efter vi kommit fram) men den tröttnade de på så vi gick till nästa... trodde ett tag att de inte visste vart vi var på väg för det visste då inte jag men vi hittade dit :P Sen ville de gå i skogen en runda och kom då fram till kyrkogården.. förstod då att vi just varit där Farmor och Farfar bodde innan. Kom ihåg hur vi alltid gick den vägen med Farmor när vi skulle hälsa på morfar. Kort därefter blev ungarna hungriga så fick förska hitta hem och även det lyckades. Liam vaknade precis när vi kom hem så han hade sovit en drygt 2,5 timmar så han var hur glad som helst när han vaknade upp. Efter några mackor blev alla väldigt trötta så de satt och slappade i soffan bara. Sen blevj u även minstingen hungrig och måste bara säga en sak... att mata en 6 månaders bäbis är något av det mysigaste som finns. Fick sitta ute på altanen för ungarna hade börjat härja igen så fick ju hålla koll på de också. Tillslut kom Deza hem och vårt lilla äventyr var över.



Åkte en snabbis till Petra för att träffa Thai innan jag drog till Åhus för att jobba. Det var väldigt lugnt men roligt. Jennifer satt och blev full då hon var ledig och Petra kom ner med Thai efter de gått på Bio. Lollo approves of Thai, as najs kille :D Ta ner honom mer Petra! :D Drog sedan snabbt till nästa jobb och yay.. där var Magnus.. ännu mer läskig än vanligt. Han brukar inte vara så på som han var igår kväll :S Men försvann rätt snabbt. Var i alla fall väldigt slut när jag kom hem och somnade nästan innan jag ens han sätt på en låt på ipoden :P

Idag vaknar man upp till ett mail från Ellen! Hon ignorerar fortfarande min fråga på vad hon gillar att göra. Vet inte om hon missar den, inte vet vad hon ska svara eller helt enkelt inte vill att jag ska veta ^^" Men fick veta att jag kommer ha deras nuvarande au pair Malin med mig i 4 dagar i alla fall. Inte alla som vill ha den nuvarande au pairen där när man kommer men jag tycker det är rätt tryggt. Blir nog lättare att komma in i allt med henne hos mig :) Vi skulle även försöka skype men har inte bestämt tid ;D Dessutom sa hon att Olivia älskar mina bilder och att hon blir så excited (kommer inte på det svenska ordet xD) när hon ser mig göra saker hon själv gillar att göra. Kan knappt vänta tills jag kommer dit!

Nej nu fick ni ett super inlägg, sorry. So I'll bid my farewell ;) Mingtian Jian!

2 kommentarer:

Christine sa...

sv; Jag hatar jobbet men det kan ge mig mellan 15 000 - 19 000 kr rent i månaden! Och tar jag inte jobbet nu så finns det inte kvar när jag kommer hem sen! :-/

petra sa...

haha, thai säger: "aw :D hälsa henne :)"
tar gärna ner honom mer. :)