måndag 15 november 2010

Boston!

Har just kommit hem, lite senare än tänk från Boston. Är sjukligt trött efter altt resande men här kommer en update i alla fall!



Klockan ringde 6.20 i fredags morse. Jag stängde av den och var nära på att somna om innan jag masade mig ur sängen. Tog mig succesfully till tågstationen i Fort Washington och parkerade... när jag ska betala parkeringen inser jag att man måste ha mynt ._. SÅ jag lämnade min bil till dess eget öde och hoppades på att den stod kvar när jag kommer tillbaka idag (som tur gjorde den det utan några böter ;D) Tåg tog till Philly och tog sedan ett annat till flygplatsen. Fick visa mitt pass EN gång (trots Ellens varning om att jag skulle få visa den 10, haha) och sedan slänga av mig allt jag ägde i plastlådor och gå igenom security felfritt :D Ellen tyckte jag skulle vara på flygplatsen en och en halv timme innan (var där 1 timme och 20 min innan) när jag sätt mig på en stol utanför min gate (hade dessutom hunnit köpa en cola och två soft pretzels) var det en timme kvar innan mitt plans skulle av gå... Som tur var hade jag ju en bok med mig ;) All den oro för något som gick såhär enkelt :P




Kom fram till Boston och hade sjuka problem att till tågstationen, haha. Insåg till sist att man skulle ta en airport shuttle dit ^^" Där mötte Louise upp mig och hon fick en BAMSE kram. Kändes som att vi inte hade träffats på en helg som hade separerat oss från skolan och inte 3,5 månader :P Jag ringde Marie och vi mötte upp henne, Sofia och deras kompis Katja. Strosade rundor på Bostons gator. Gick in i vissa affärer, gick igenom en park för att komma till andra. Hade riktigt kul och önskade att vi alla bodde nära varandra. Efter att jag och Louise lyckades ta oss hem hittade vi närmaste bio som spelade Due Date. Hittade den i Salem... att hitta dit var en annan femma, haha. Jag hade gjort en fin och utförlig vägbeskrivning... som inte riktigt gick att följa. Men tack vare mitt lugn (och inte Louises panik) tog vi oss dit ändå. Medan vi väntade (då vi åkte dit i VÄLDIGT god tid) gjorde vi det jag är bäst på... att spela kort, haha. Sen var det dags för filmen. Hilarious men hade förväntat mig mycket mer av den :/ Helt klart sevärd ändå! :D När vi kom hem crashade vi i sängen och somnade sött.



Söndagen vaknade vi upp utvilade och gjorde oss i ordning för Ronjas ankomst. Hon kom ungeäfr 30 min efter det att vi trodde hon skulle komma men det gick bra ändå. Tog en frukost på Starbucks innan vi var tvugna att traska hem då Louise vart tvungen att jobba. Hennes värdföräldrar skulle hälsa på några på sjukhuset "lite snabbt" 3,5 timmar senare var de hemma. Vi hade dock ganska kul med ungarna ändå, men jag var ganska slut efter allt bus och fattar inte hur Louise klarar av det, haha. Vi drog därefter till en resturang i Marblehead, The Landing, och träffade vår nya kompis Dan. HAHA. Här har vi en som vet vad service är! (till skillnad från kärringen som skällde ut oss för vi betalade pengar på bussen och inte var förbredda med en biljett) Jätte kul kille som skämtade med oss under hela vistelsen. Maten var ju inte sämre... och det bästa av ALLT! JAG FICK ÄTA BEARNAISE SÅS! Jag var i himmelriket... nästan, haha. Efter maten var Ronja tvungen att dra hem och jag och Louise var helt slut (klockan var för övrigt 9) I ungefär 1,5 timmar satt vi på FML och hade roligt åt andras missöden (inte the jungle, the might jungle...) innan Louise somnade och jag bestämde mig att det var dax att lägga sig. Nog första gången på LÄNGE som jag somnade innan 12, haha.



Louise väkte mig vid 10 idag, efter hon lämnat barnen. Gjorde mig i ordning och vi fick väldigt snart efter det dra till bussen. När dne väl kom var vi intre riktigt beredda så det blev ett väldigt hastigt hejdå :( Saknade henne så fort jag klev på bussen. Men vi kommer ses snart igen för hon ska INTE hem till Sverige! Det gick ganska smidigt att ta sig till flygplatsen men väl där gick det intel ika bra, haha. Först hittade jag inte till där man checkade in. När jag väl gjort det och kollar från vart mitt plan ska åka ser jag att den är 50 minuter försenad... yaaay. Ringer Ellen som inte blir så glad. Sätter mig ner efter att ha köpte något att äta. Åter igen är jag glad för min bok. När det har gått 30 minuter efter min orginaltid ropar dom efter mig. Har inte märkt att de börjar boarda planet tidigare för jag var så inne i min bok, haha (satt så jag kunde se min gate) men kom på planet och en timme senare var vi på flygplatsen i Philly. Kom hem utan några problem men inge är hemma då jag nu missar Olivias horse back riding. Ganska skönt dock för jag är helt slut efter allt åkande. Trots att jag har haft en rolig helg är det skönt att vara hemma :)

2 kommentarer:

louise sa...

<3<3<3 awesome helg! tack my love, det behövde jag

marie sa...

så kul att du var häääääääääääääääääär åh!<3 snart kommer jag till philly!