måndag 5 juli 2010

- || -

Är så svårt att uppdatera varje dag när det är sommar. Man hittar på så mycket annat så man har inte tid med datorn, haha.

Men i lördags var det min första jobbdag. Not so bad faktiskt. Ganska slappt. Körde till Bromölla för att sitta barnvakt med Melanie och Petra... men det blev inte så långvarigt då Tessan ringde och frågade om jag kunde ta nattpasset med då My blivit sjuk. Så det vara bara att dra in igen. Har aldrig haft så mycket när jag varit själv men det var roligt. Massa trevligt folk :) Emmie, Sofie och Louise kom med i slutet så jag var snäll nog att köra hem dom efter de hjälpt mig städa :P Var hemma vid halv 6 -6 typ. Men mamma var snäll nog att låta mig sova till halv 1 så det var inte så farligt ;)

Åkte till stranden med Sofie och Tessi efter jag gått upp. Åt mat hos Jennifer på Bistron för att sedan åka hem och diska innan jag åt och drog in till stan för att se Eclipse åter igen fast med ovan nämnda töser :) Den var nästan bättre andra gången. Fast det kan varit Emmies räddhet och Sofies höga skratt som gjorde det ;) Körde hem till mormor för att säga hej till Karoline som kommit från Norge för att hälsa på. Skulle även låna alla deras Harry Potter filmer då jag och Sofie ska ha Harry Potter maraton i veckan ;) Åkte vidare till morfar där Kenneth och Christer var. Satt ute i gräset med Kenneth i en och en halv timme och bara pratade. Saknat min lille norrman. Synd att släkten ska bo så långt bort ibland :(

Idag har jag gjort absolut inget egentligen. Blev väckt av att Norrmännen kommer och vill dra ner mig till stranden, aka Åhus, så dit bar det efter vi hämtat upp Tommy, Karoline och Jennifer. Var där till halv 5 och efter det har jag gjort i princip ingenting... kommer inte ihåg vad jag gjort riktigt så antagligen inget :P

Imorgon blir det jobb och Harry Potter maraton 1. Kommer inte hinna se alla då men det lbir en början ;) Onsdag blir det fika med Malin! En sista träff innan jag åker :( Vi måste ses massor i USA! Torsdag blir det Malmö med Petra om inget oförutsigbart händer och tillslut kommer FREDAAAG. Då jag ska ha hejdå/födelsedagsfest. Ska blir fett skoj! :D Linn har redan avslöjat att de kommer med en överraskning.... är spänd :D

9 kommentarer:

Christine sa...

sv; Haha jo jag är medveten om det ;) Kan fixa den sen!

malin sa...

Ja i spanien? haha hur sjukt var de liksom :P

Jaaaaa, vi måste ses massor i USA, weekends i PA ocoh du i IL (: blir ju kaaanon!!! spika vi de? (;

Malin Hanak sa...

sv; Haha, förhoppningsvis snart, blir tokigt snart. Snacka om att driva någon galen. Suck. Aja ska lyssna på lite bra musik nu och ladda om batterierna medan hon är på camp och leker ;)

Emilie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Emilie sa...

Hej :)
Låter som du kommer få en bra vecka med massa saker att göra :) Jag såg Eclipse nu för första gången idag. Visste inte vad som skulle hända eftersom jag inte läst boken, men den var rätt bra. Lite onödigt med den där lilla vampyrflickan i slutet bara usch.

Kan börja med att säga att min nya blogg inte är en USA blogg utan helt enkelt min helt nya som är USA anpassad just nu eftersom jag ändå ska bo där i ett år ;) Hängde du med? Alltså, det är min nya blogg. Håller på att svara på kommentarer jag inte hunnit med och medela lite vänner och så och sen är det så gott som slutet för lilla plajnis. Hon blev ju lite över två år ändå. Men så är det i alla fall :)

Oj och jag är inte klar med festival inläggen än. Haha. Hur gör jag nu :P Får lösa det på något vis, får skriva dem i min nya blogg. Men det var otroligt häftigt där!

Oj haha, men vad kul ändå att mina kommentarer uppskattas ;) Detsamma faktiskt!

Åh vad kul med Turkiet! Har du vart där förut? Aldrig vart det själv faktiskt men skulle vilja, är det något ställe du rekomenderar? :)

Förstår verkligen din känsla! Eller studenten fattade jag ganska snabbt att jag tagit (var så inne i körkortet att jag knappt var närvarande alls faktiskt) men min lillasyster däremot. När hon föddes tog det nästan ett år för mig att fatta att hon faktiskt är här och en i familjen :) Och snart blir hon två, lilla skruttan.

Åh och snart USA ja, det är också läskigt nära nu :) Hur var det, du hade vart på ambassaden va? Åh vad seg jag är, fick nyss mitt I-20 så jag kan boka tid, men ändå så väljer jag att sitta och göra annat istället. Tror jag är för rädd för att göra fel.

Haha jo men det blir ju vad man gör det till. Min dröm är långt ifrån att jobba på en snabbmatsrestaurang men man får se det som en erfarenhet och ha roligt på vägen ;P

Vetesjutton hur man klättrar i träd när man sover, kan inte ens klättra i träd när jag är vaken haha, men jag hade seriöst typ 7 stickor i handen när jag vaknade upp xD

Såg du vad som hände om man lät "bomb" nedräknaren gå hela vägen till noll? Vågade inte testa det men min dator eftersom jag var rädd att den skulle sprängas - så jag kollade på syrrans istället, snäll som jag är. Haha det var faktiskt rätt kul.

Men jag såg nyss Harry Potter trailern, den är i två delar sa dem (dåååååligt) så de verkar ha bestämt sig :) Gillar du filmerna?

Nu ska jag nog ta och äta något.
Ha det bäst :D

Emilie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Sofia sa...

Svar: Men vänta tills du kommer till USA. Då kommer du också ha massa roliga grejer att göra. ;) Eller rättare sagt du kommer tycka allt är roltigt, jag tycker det är skit kul att bara gå in i en mataffär. För dom är sjukt stora och har hur mycket grejer som helst. :P

petra sa...

du får inte dissa mig på torsdag!

Emilie sa...

Hej :)
Jo, söta små djur men pappa har helt fått spader. Han vågar inte ens gå ner i tvättstugan utan tyckte att jag skulle göra det istället. Stackars liten. Jag är dock mer orolig över fällorna, stackars små möss. Haha jadu om katterna ligger bakom det hela finns ju en förklaring ;)

ÄR DET DEEET den där mystiska nya boken handlar om? Har frågat typ ALLA twilight fan som inte gav upp efter bok två vad den handlar om men alla bara rycker på axlarna. Så det är det när lilla flickans liv? Men dog hon verkligen? På riktigt? Va? Typ bara sådär? Jag vägrar tro det, eftersom de skulle vara så groteska i trean och visa alla sönderslagna huvuden och händer och allt vad det heter men inte visade flickan så tror jag bara de luras. Självklart lurades dem. De dödar ju inte en liten flicka? Eller? Ja.. jag klarar verkligen av död... eller inte. De är dumma dumma duuuumma vampyrer om de dödade henne. Får lust att åka dit och säga "skäms!"

Nej men nu ska vi inte tänka så! Jag skriver otroligt mycket hela tiden, ligger i min natur. Typ allt i lilla skallen ut på papper (eller datorn om man nu ska gå och vara modern), vet du, min brevvis Vea skriver säkert 3 gånger mer än mig. Kan få den där "vad är det för fel på mig känslan" men vissa är bra på att uttrycka sig kort, andra på att uttrycka sig långt :) I still like your comments.

Men vad kul med en första utlandsresa! :D Förstår att det var speciellt! Ska definitivt kolla upp Alanya, säkert jättefint där :)

Oj, vad tråkigt att det blev så. Min farmor är likadan, typ bara sa upp kontakten med oss när jag var ett. Alla kort och brev hon fått på/"av" mig skickade hon tillbaka. Och hon fick sin mamma att göra detsamma vilket gjorde min pappa ledsen för han älskade sin mormor. Sånt är bara så aaaaahslkdjfn. Vi säger att hennes syrra (pappas moster) är vår farmor men ibland ser jag likheten mellan de två systrarna :/ Nej men det är inte kul att bli utestängd från någon som borde släppa in en. Hur gammal är din lillasyster?

Nej farligt är det ju inte, men snarare de där smågrejorna som kan få fel. Vart tog du dina foton? PLease please please say nått enkelt ;) Haha men vad bra, jag är ju ingen terrorist. Men hur sjutton bevisar man det? Bara något jag tänkt på, säg att man skulle bli anklagad, vad har man då att säga till sitt försvar? "öh... har aldrig sett den där bomben förut, den bara trillade in i min hatt"

Haha du måste kolla hur nedräkningen slutade. Kanske inte så jättekul men ändå om man tänker sig grannen som svettas ihjäl. Min syrra dock, precis när den slår noll blinkar den till som att någon ska hända och hon tar tag i min midja och skriker "böööö", kan tänka dig vilken reaktion hon fick - "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" ;P

Jo det är sant, kul att få med allt. Jag ser filmerna och böckerna som två separata saker. Men håller med, 6 var bäst. Förutom i böckerna för jag slukade 1-3 så dem ska väl få the credit ;)

Ha det så kul med filmtittandet :)
Kram