tisdag 27 juli 2010

Training School Day 1

Tro det eller ej men jag vaknade 6.20, hela 10 minuter innan min klocka! Men det kändes inte lönt att somna om så tog min efterlängtade dush, gjorde mig i ordning och gick in lite på datorn innan vårt lilla tjej gäng gick till cafeterian för att äta frukost. Lite annorlunda än i Sverige men man hittar alltid lite kul suprises som man inte troddes hitta under alla måltider :P Frukostens konstighet var nog de små skålarna man skulle ha yoghurten och flingorna i xD



Sedan började våra lektioner. Gick dit med min Anna Banana och träffade två andra svenskar. Alla i min klass ska bo i PA, därbland mina tre rumskompisar. Jinju från Korea och två mexikanare... tror jag de är :P Ganska tråkiga lektioner men har en kul lärare och gillar min klass så det är helt okej. Är lite halv sovande dock då jag är så sjuuukt trött, haha. Ska försöka sova snart :P Har en paus vid 10 till halv 11 innan det fortsatte. Sen blev det lunch!



Lunch i Sverige är MAT. Lunch i USA är en baguett typ. Ganska gott dock ;) Fick choklad glass med till, haha. Sjukt weird :P Men det tystnade hungern. Älskar hur trevlig alla är. Jag och Anna fick inte plats bland de andra så satt oss hos några tyskar, jätte trevliga! :D Fortsätta lektioner ännu en gång efter att ha hämtat pengar och mitt pass då jag pratat med the director innan och hon ville ha det och kolla då jag sa att tullen sagt att jag inte behövde fylla i några imigration papers. Hade rast igen vid 3 och gick då för att betala NYC touren men det visar sig att Ellen redan gjort det. GULLFAMILJ! <3 Visade även passet och visst hade jag rätt. Snälla tull människor! Satte ännu en gång med lektioner och nu började vi med våra landsprojekt. Min sög, för alla andra gjorde roliga ås jag fick komma på något nytt... tänker inte ens berätta om den, hahaha. Fick även en lapp om att jag skulle gå till the basket room efter lektionen.



Gick dit tillsammans med Anna och Jessica och då har min värdfamilj gett mig ett present basket med hoodie (som jag tänkte köpa *_*) och massa annat smått och gott så som godis och keps, haha. Sen var det DINNER! MAAAAT! Hambrugare men ändå, haha. Och majskolv och kladdekaka. MUMS! Var sedan dax för SING-ALONG! HAHAHA. Vi bestämde oss för att jaga... *trumvirvel* SMÅ GRODORNA. Jag ville inte gör det som alla andra gjorde men det blev den i alla fall. Vet att typ alla svenska grupper gör den :( men men, fick fina applåder. Bad Stine att spela in, haha. Ska se den sen :P Har sedan detta suttit vid datorn, haha. Mycket att kolla och göra ;) Var till och med en värdfamilj med på sing-along saken för att träffa sin au pair, sjukt gulligt!



Pratar lite med Malin på msn. Längtar verkligen tills jag kommer dit. De får mig redan att känna mig välkommen! "gisses olivia går runt halva dagarna och säger "I want it to be friday because then lollo is coming."
"jag och olivia har gjort presenter till dig men mer säger jag inte."
Hur söta får man vara? *_* LÄNGTAR TILL FREDAG MALIN! OCH ELLEN & OLIVIA!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jättekul att läsa om hur du har det och jättefina blider! =)Kramisar//Tessi

Anonym sa...

omg lollo lol

dalis

sofie sa...

Åh vad kul att läsa :D blir lite avundsjuk faktiskt ;)