måndag 12 juli 2010

Sista Helgen

Helgen har bestått av mycket firande och mycket hejdå.

Fredagen, the day of the first goodbye, började med att gå upp och sedan åka in till stan för att hämta upp mina utbölingar. Åkte hem igen för att sedan bli utestängd från mitt rum då Linn, Emma, Sanni, Frida och Petra skulle fixa min födelsedags present, som jag btw ÄLSKAR! Dock gjorde detta att inget gick osm det skulle, haha. Efter 3 timmar kände jag och Matti att det var dax att försöka få upp det stora tältet... det tog 1.5 timmar och då var klickan 7.. .vilket är tiden då min fest skulle börja. Så det blev snabbt in och fixa sig och sedan skynda sig ner till badplatsen där jag skulle ha mitt spektakel. Var ca en halvtimme sen men fint folk kommer sent eller hur var det? ;)



Fick goda presenter, fina, sjuka, roliga och underbara. Jag älskar mina kompisar för de har verkligen lite av varje. Att alla verkligen kom med älskar jag er ännu mer för. Vi åt, vi dansade, vi raggade på killar, vi skrattade, vi badade, vi skrek, vi mös.. vi var oss själva. Tack för en underbar kväll!



Lördag.. alla var sjukt sega, hade sovit dåligt och var förkylda. Jag var i alla fall, haha. Att bada klockan halv tre på natten och sedan bara en ha handduk (och lite kroppsvärma ibland) i en timme är inte att rekomendera ;) Alla fick i alla fall frukost och sedan planerade vi dagens planer (efter jag sovit några extra timmar, haha). Vid 4 var vi inne i stan. Vi åt, strosade lite och plaserade senare våra rumpor på en bänk i tivoliparken. Där satt i i ca 4 timmar och hade sjukt skoj! Vi drack, vi skrattade, vi spelade våghals, vi lånade kapsylöppnare och vi slog sönder Mattis hand. Sedan blev det helium intag, karuseller och mer mat för att sedan däcka därhemma. Ännu en underbar kväll med mina utbölingar plus Matti :) Med inslag av Emmie, Johanna och Mona ;)



Söndag. Time to go home. Vaknade, åt frukost och körde in till stan. Lämnade mina utbölingar som sedan fastnade i Hässleholm i 4 timmar på grund av brand på spåren :P Åkte hem, städade, tog ner tält, dukade och sedan var det kalas! Hela tjocka släkten kom. Ännu mer skratt, kramanden, PRESENTER och utgrävningar ;) Petra och jag hade gräft ner foton vi skrivit på i en plastpåse osm låg i en låda... dock var allt förmultnat och vi hittade bara det kortet Petra hade skrivit på. Det går nätt och jämt att läsa vad det står ;) Drog sedan in till stan då jag blivit beordrad av mina turkar att göra så. Vi satte oss på O'learys (skulle varit på en turkisk resturang men det var stängt), ute dock... tills det började regna och vi sprang in och hittade ett tomt bord = få se vm-finalen! Spanien vann... inte som jag ville men sjuk match :) Satt och smsade med Malin samtidigt, haha. Tog oss sedan till tomma Tivoliparken där vi satt och pratade lite tills klockan blev 12 och de sjöng för mig :D Fick sedan gå till resecentrum, lämna av Emmie, ringa min mamma och sedan lämna av Louise. Fin dag och kväll, precis som resten av den här helgen.



Helgen är nu över, det är måndag och min FÖDELSEDAG. Helgen har varit den bästa på länge. Har saknat alla så sjukt mycket och kommer göra det ännu mer nu. Fälde dock ingen tår men har nog inte riktigt förståt att det kommer ta ett år innan jag får se alla igen. Måste dock få berätta om mina USA presenter :D Fick ett kollage av några klasskompisar som dock är för stort att ta med dig men ska fota det i alla fall. Fick en bok av mina utbölingar med alla våra minnen (höll på att börja gråta när jag läste medelanden som fanns i men Linn förstörde the moment med sin finne, hahaha). Fick en reseguid om Philly, en USA inspererad blomma. En låda med många kondomer, ett sexigt nattlinne och trosor (jävla idéer ni har!) och ett tillhörande kort (se nedan).. ja. finfina är mina vänner! Utöver detta har jag fått pengar, en klänning, diadem med rosett, ett halsband och ett tillägg på mitt armband (en kräfta). Jag kommer få 100 dollar av mamma och böcker av min morfar som jag kan ha på mitt flyg.



Allt har varit älskvärt dessa tre dagar. Allt har varit minnes värt (även fotbollskillarna, haha)! Tack alla för att ni finns och I WILL MISS YOU

5 kommentarer:

malin sa...

ja men hoppas måste man ;)

louise sa...

åh det var så bra my love! älskar dig <3 FYFAN VAD JAG KOMMER SAKNA DIG :'( :'(

sofie sa...

fina fina ljungdahl vad jag älskar dig <3

Emilie sa...

Åh vilka söta presenter du fick!! Låter som om du hade en sjukt bra dag :D Men haha, jag undrar vad dina vänner tror att ditt au pair år kommer bestå av, haha, söta de är.

Jo jag märkte att Expert inte var så hjälpsamma. MEN ÅÅÅH det jag har problem med är det digitala fotot till DS-160 formulären. Alla typ "öööh, digitalt? Hur menar du nu?". Vet inte hur jag ska göra??? Hur gjorde du?? (igen)

Vad skoj, vad ska dina vänner göra i USA? och Afrika? Åh så spännande!! :)

Nej men alla födelsedagar kan inte bli de bästa men de kan vara bra ändå :) Vi firar 20 i the states sen, det du!! Alltid något!

Haha jo jag vet, min mormor är från Norrköping. Min mamma och moster mobbar hennes dialekt hela tiden. Jag kan inte för jag är sämst på att härma dialekter ;) Men jag älskar den staden. Känner att jag inte vill studera i Stockholm. Bo är är enough nu. Och Long Island är så stort. Vill prova på småstadskänslan lite, aldrig haft den. Men språk och hotell hör väl till lite :) Man möter så många olika kulturer inom hotellbranchen :)

Jag vill inte bråka med dig men jag tycker filmerna var bättre än böckerna :P Jag fastnade verkligen inte för Twilight.Gav det hela ett ärligt försök men det gick inte. Jag är mer en sån som bäst ser sån fantasi än läser om det. Om du vill kan du komma och läsa högt för mig ur trean och fyran om det nu är så viktigt ;) KANSKE läser dem senare. Just nu sträckläser jag Dorothy Koomsons böcker, de är sjukt underbara!!!! <3

Klart jag läst Harry Potter, jag vet hans öde, jag tänkte mer när HAN (och vi) inte visste om det :P Relax, breathe, få pulsen tillbaka. Klart jag läst alla ;)

Klart du är med på länklistan :) Den visade sig vara effektiv, en collegeblogg har redan ropat hej jag finns ;)

Ahaha Shrek var hur skön som helst. Helt otroligt hur det kan bli fyra filmer och ALLA håller samma standard. Det är grymt jobbat. Har du sett alla? :)

Ha det bäst

Emilie sa...

Hej lite snabbt!.
Sitter här med rödsprängda ögon (av trötthet) och har några kommentarer att skriva och några bloggar att läsa. Tar en sak i taget. Åker till Mallis i natt och stannar en vecka.

Haha, ja du, lär väl komma dit och tänka "va fan är det här stället jag drömt om?" bara för att, men just nu är det i alla fall en dröm :) Jag känner mig lycklig när jag tänker på stället och är detinte perfekt så är det ännu bättre. Jag är inte så mycket för perfektion när det gäller upplevelser, liiiite svårigheter vill man ju ha för att kunna växa som människa. :)

VET DU!! JAG HAR LYCKATS!! Ambassaden är nu bokad. Mitt mål (boka innan mallis så jag slipper ha ångest) är now completed. Är sååå lycklig. Sen fick jag en gråtchock för att jag började sakna min lillasyster haha. Nej men jag fick en sån där "men guu tänk om hon tror att jag överger henne, hon är ju för sjutton bara två år! och jag är hennes Minnimä, hennes bästis" Mamma berättade för mig att de hade sjungit "Gubben i Lådan" på gotland och hon helt plötsligt sagt "Minnimä sjunga den". Jag var ju inte ens där. Lilla gumman <3 Hon är på mig hela tiden "minnimä, rita" "minnimä dansa" "minnimä kinna (killa) mej ryggen". Vet sjutton inte hur man klarar sig ett år utan henne.

Åh vad kul med volontärarbete, vet du vilken sorts volontärarbete och vilket land? Har själv dröm om sydamerika och att få volontära inom utbildning. Underbart :) Vart ska dina vänner vara au pairer? :)

Haha jo tack jag har märkt det. And FYI om man säger till ett Justin Bieber fan att "han inte är något för mig" så biter de en i armen. Har lite ärr här och var nu ;) Man ska nog inte yttra sin åsikt i detta samhälle. Men jag orkar inte vara en sån som gör allt i sin makt för att skrika att Twilight suger för att vara "originell" (jo tack, jävligt originellt gjort de som nu gör så). För 1) Twilight suger inte alls (eller jo vampyrerna gör ju det men tja), det är bara inte riktigt något för mig, och 2) filmerna var rätt bra 3) böckerna välskrivna 4) varför är det så viktigt att dra sig ifrån mängden? Är det inte viktigtare att lyssna till vad man själv tycker, håller du inte med om att vissa verkar bestämma sig redan från början att inte gilla twilight??

Oj ja, Dorothy Koomson skriver så härligt. Som att hon gick in i min hjärna och skrev utefter vad jag vill höra. Personerna är realistiska och sjukt sköna, de tänker mycket utan att kanske vara medvetna om det. Man gråter och skrattar med i varenda sida. Jag läser "my best friend's girl" nu som handlar om en tjej vars bästa vän vart otrogen med hennes fästman. Fem år senare får tjejen ett brev från vännen som är döende och ber henne ta hand om hennes barn - hennes fästmans barn. Så gripande, underbar, sorglig och rolig. Eller the cupid effect. Har gråtit på sista sidan av böcker förut men har ALDRIG gråtit för att en bok tagit slut. Det slutet var det bästa slut jag någonsin läst. Bara den sista meningen borde få ett pris!

Jo HP är heligt allt. Ska du besöka HP parken i Florida? ;)

Oj nu är klockan mycket, ska upp i natt så lika bra att sova.
Ha det bäst!
Kram