fredag 16 juli 2010

Mentor Louise

Känns som jag hittar på alldeles för mycket numera. Stackars mamma som knappt får ha mig hemma :(

I onsdags åkte jag, Petra, Matti och Melle till stranden.. med MASSA mat. Det är så jag umgås med Matti och Melle... vi äter, HAHA. Ska leka med dom på måndag kväll och.. ja... äta :D Såg Jennifer med en liten snabbis. Hon är helt död den stackaren :( Hälsa inte på topp + Långa arbetsdagar = inte bra! And guess what? När jag kom hem i på natten så hade jag fått ett mejl från Ellen! Finally! Började bli lite orolig angående det med körningen. Hon försökte lugna ner mina nerver då jag börjar bli nervös och pratade om Olivias AWSUM Camp. Blir lite avvis. Låter så sjukt roligt, haha. Nästa vecka ska jag gå till min körskola och be om papper eller något som bevisar hur många lektioner jag kört och när och så. Får se hur det går med det :)



Igår åkte jag in till stan för att träffa Petra och min lillasyster, Elin :D Vi gick rundor och shoppade, åt på Ocean City och lyssnade på ungar som sjöng både fint och falskt. Calle kom och satte sig lite hos oss och vi mobbade honom för hans otur. Fast sen fick jag min födelsedagspresent så vi blev lite snällare. De är dock lsut nu... hatar att tanka :( Maja kom med och satt sig hos oss! Hon är så härlig. Tänk vad fester kan göra! Bestämde oss för att åka Extrem Fly tillsammans innan vi lämnade av Maja och Elin vid bussen och jag och Petra gick till pastavagnen för att jobba! Jag skulle nämnligen lära upp henne lite då hon ska ta över mitt jobb när jag åker till USA :D Hon var min lilla lärling. Allt gick väldigt bra. Måste säga att det är roligare att jobba med henne. Vi fick socker kickar och flummade rundor när vi inte hade kunder! Fick även besök av Ms Emmie och Ms Sofie! Körde hem Petra efter en snabb städning :D

Idag SKULLE jag åka till Farmor men det blev flyttat till imorgon... och Emmie var så snäll att påminna mig om att vi hade bestämt då... så ja... vi får se hur det blir :S Sista gången man ser henne innan hon åker. Fast får ju säga hejdåhejdå dagen jag åker.. i stan... snyft :(

3 kommentarer:

malin sa...

det är ju så sant med ;D

sofie sa...

svar: haha naw pluttis då:)

Sofia sa...

Svar: Ja det är han som är på G. men det mest korkade var ju att innan han bjöd mig på date så satt vi och pratade lite om sport, och jag berättade att jag hatade alla sporter. Men ca 2 minuter senare frågar han mig om jag vill gå ut med honom, och då kan vi åka skridskor och sne gå ut. Liksom jag sa ju nyss att jag hatade all sport. Men det blev visst middag istället. Dock tog jag med både hans lillebror och 2 andra på "daten". Jag satte mig i ett hörn mellans hans lillebror och en annan. :P Så jag mer eller mindre dissade min date och tog hans lillebror istället. :P Men hallå, hans lillebror kan både sjunga och spela gitarr, och sjunger sånger för mig där han byter ut alla namn till Sofia istället. :P

Och asbra att den gammla au pairen är kvar med dig ett tag. Jag känner så här i efterhand att jag hade dött om inte B hade varit där och tagit hand om mig. :P Hoppas du också får gå på massa fester. ;)