tisdag 13 juli 2010

Snö!

Nu är det inte långt kvar... 12 dagar. Vad hände med tiden? Känns som det var igår det var 100 dagar kvar och nu är det inte ens två veckor. Jag är spänd, nervös, exalterad... än så länge har inte några hemska känslor börjat kicka in, vilket jag gillar! Träffade Matilda när jag jobbet, stod och pratade en stund och sen var hon tvungen att gå. Vi kramades en stund men jag kunde inte förmå mig att inse att det var nog sista gången på väldigt länge som jag får se henne. Jag kommer nog aldrig att riktigt fatta det.

Har nästan fixat ALLT som har med USA att göra nu, vilket gör att allt känns ännu närmare!
När jag kände mig stressad angående internationella körkortet... då slog det ändå till lite att SHIT snart bär det iväg. Åkte i alla fall in till stan med Fia och gick raka vägen till en fotoautomat... fan vad jag hatar sådana... tog i alla fall mitt kort och hoppas på att det godkänns, annars ligger jag risigt till, haha. Så nu har jag i alla fall skickat min ansökan till motormännen. Drog sedan till Sandelins för att välja ut ett snö of sweden smycke. TACK Fia för att du var där. Hade aldrig kunnat bestämma mig utan henne, haha. Blev ett elgeant armband. Inte för plain och inte för fancy, så det går att ha varje dag om man känner för det :D Blev nöjd. Så nu är alla presenter fixade, pew! Så nu är nästan allt som inte var gjort innan på min checklist avklarat!

[x] Ta kort till internationella körkortet (vart ska jag göra det? D:)
[x] Fylla i och skicka internationella kökortet ansökan
[x] Köpa någon present till Olivia (böcker, gosedjur, glittertavla)

[x] Köpa present till Ellen (smycke från Snö)
[ ] Packa (ska snart skriva en lista)
[x] Avskedsmiddagar/party (för vännerna blir den 9 Juli)
[x] Betala CC

[ ] Köpa adapter (Malin sa jag kunde få ta hennes. Malin är bäst! :D)
[x] Köpa den personliga almanackan
[ ] Växla pengar

[ ] Fylla i boken man ska ha med sig till skolan (ja den är nypåkommen och nytillagd!)

Presenterade Subway för Fia för första gången. Hon är inte helt såld men man kommer inte behöva dra henne dit i alla fall. Sofie mötte upp oss där så vi körde raka vägen hem för att ha lite Harry Potter maraton igen! Mamma ockuperade dock tvn i några minuter så tog tillfället i akt att beställa min efterlängtade PERSONLIGA ALMANACKA! Den blev as najs! Fick hjälpa av Sofie och Fia och har ne målarbok i den, HAHA. Fett kul! Älskar den! Vi hann precis se filmerna innan det var dax för mig att åka in och jobba... och nu är jag hemmaaaa! Började läsa lite i min Philadelphia bok igår på jobbet. Verkar som det händer en del där ändå. Ska bli kul att läsa hela! :D

6 kommentarer:

malin sa...

whaaat, hur måla man i den :O

sofie sa...

svar: det blev det minsann :D har två avsnitt kvar på säsong ett. ska se de nu på jobbet tänkte jag ;) vet iallafall vad det är med Sam haha!

malin sa...

Ja min farmor kan hon! (; och hålan är kung, var ett stenbrott förr, så sprängde dom det, så nu är det en stor håla, är som en bassäng med havsvatten för det kommer in vanligt vatten i vissa hål från havet .. bruka vara runt 25-30 grader där i :D helt amaaazing!
tack för målartipset :D

Sofia sa...

Svar: Mne jag klagade aldrig på mitt liv i sverige. Jag tyckte om att vara hemma och sova till 3. Men om jag fick välja på sverige eller USA-livet blir det lätt USA livet. ;)

Iiihh snart bär det av för dig! :D Kommer du ha den gammla au pairen kvar ett tag när du kommer?

marie sa...

haha du jag kommer säkert inte ens hinna packa själv :((((
Men jag kan hjälpa :D:D:D

Sofia sa...

Tack för tipset om almanackan, jag skulle ha köpt en tidigare och har tänkt på att göra en men inte kommit till skott, men nu så :)