fredag 23 juli 2010

En helg emellan...

För att redovisa lite vad som hänt på au pair fonten tar jag ett eget inlägget till det. Händer ju en del förrutom hejdåna nu såhär sista veckan.



I måndags fick jag mejl från CC med människor som skulle åka samma dag som mig från Sverige. Självklart står det ju inte VAR ifrån de ska åka så har försökt hitta någon från Kastrup bland mejl adresserna men har hittentills bara hittat Arlandare :( Som tur är har jag Stine från Danmark som jag stämt träff med på flygplatsen :)

Tisdag
en på kvällen gick åt att packa min bagage väska. 13 kg verkar som att det kommer sluta på. Lollo is pleased! Blir lagom tycker jag :D

Onsdag
s fixade jag intyget som Ellen ville ha till försäkringen och väntade nu bara på mitt internationella.

Men på torsdagen får min kompis
Louise som med bestämt sig för att åka som au pair mejl från sin matchade familj som verkar super. De har pratat i telefon och så men de skulle höra av sig idag.. dock inte hört mer :( Fick även mitt internationella körkort. Kollade på det när jag kom hem på natten. Läste igenom papprena där det stod att jag skulle kolla så alla uppgifter stämde... till min förskräckelse står det ELISE och inte ELSIE som jag heter i andranamn. Dock var jag för trött för att få panik.
Idag
bad jag mamma ringa motormännen (då jag i princip går upp och sen sticker till jobbet direkt) De ska nu skicka ett nytt till mig i USA. free of charge. Så tjänade ju på det egentligen. Men fick ju problem då Ellen ville ha mitt körkort, mitt internationella och pappret jag fixade på körskolan scannat... men då var jag så ful att jag fixade i photoshop så att boktäverna bytte plats och det blev mitt riktiga namn. haha. Så allt fixade sig tillslut.
Fick dock mejl som sa att min almanacka kommer.... PÅ MÅNDAG... så fail. Mamma får skicka den :(
Och nu är det bara en helg emellan mig och USA... shit känns helt sjukt. Förstår fortfarande inte det. Alla bara gråter när de säger hejdå till mig numera men jag kan inte få det ur mig för jag förstår verkligen inte att jag ska åka.. nu... på måndag.

4 kommentarer:

malin sa...

jag sluta 10, så är säkert inte inne förens 11, är ni kvar då?! :O

Anonym sa...

du kommer ha så sjukt kul :)

Anonym sa...

omg lollo
the day is finally coming
its so weird but like so exciting to know
you will finally be in the states!
then I hope to see you next year in may for Hollywood bowl Y^^
Muah! love you

-dalis

linn sa...

den fina kaninen! jag hade dens tröja i väskan när jag kom hem? HAHAHAHA. den kanske fryser nu :(