tisdag 27 juli 2010

Resan till USA del 2

Efter att ha sovi någon timme var vi äntligen framme i New York och min mage kändes värre än någonsin. Efter många om och men kom jag av flyget där alla andra väntade på mig (så går det när man sitter själv LÄNGST bak) Vi ställde oss i den otroligt lång kön för icke-amerikaner och det kändes som om vi fick vänta en evighet. Men tillslut hamnade jag och Sandra i samma kö. Några minuter senare var hon förbi och det var min tur. Jag förklarade vad som hänt och vad CC bett mig göra. Han klottrade därefter ner något på mina papper och bad mig ta fingeravtryck och ETT KORT.. vad ska de har det till? Ser ju förjävlig ut, haha. Jag trodde då att jag hade klarat mig men inte dåååå. Han bad mig då följa med honom och gick in med mig i ett sidorum där några andra passagerare satt.



Efter många lååånga minuter kallade någon "mitt" namn (Varför säger alla Elsie????) och sa "Välkommen" och jag pustade ut. Han sa dock att det var MYCKET VIKTIGT att jag fixade mitt jävla papper. Och sen sa han "Hejda". Kul kille, haha. Fick fråga mig efter vägen ut för allt var så tomt, haha. Och när jag fick visa mitt pass igen så undrade han varför jag fick gå in i rummet "hade du glömt ett papper eller?". Jag bara "aaah" och han bara "well that's stupid" ... I know ._. Efter några minuters pratade och en timmes sovande var vi sedan äntligen framme på skolan. Dock fick vi inte gå och lägga oss då utan då skulle vi första ha ett litet möte. Vid halv 3 - 3 (aka 9 typ i Sverige) fick jag äntligen lägga mitt huvud på kudden och sooooova!

1 kommentar:

Cornelia sa...

alla som kommer till usa måste ta fingeravtryck och kort på sig, undra om dom skrattar åt en :P