fredag 2 juli 2010

TO-DO List 3

[x] Tandläkaren
[x] Läkarbesök
[x] Fylla i visum papper
[x] Gå till amabassaden
[ ] Ta kort till internationella körkortet (vart ska jag göra det? D:)
[/] Fylla i och skicka internationella kökortet ansökan
[x] Köpa någon present till Olivia (böcker, gosedjur, glittertavla)

[ ] Köpa present till Ellen (smycke från Snö)
[ ] Packa (ska snart skriva en lista)
[ ] Avskedsmiddagar/party (för vännerna blir den 9 Juli)
[x] Betala CC
[ ] Köpa adapter
[x] Skicka in betyg, personlighets test och hälsointyget

[ ] Köpa den personliga almanackan
[ ] Växla pengar

Gud! Snart är det mindre än 20 dagar kvar...

8 kommentarer:

Sara sa...

Ta bara ett vanligt litet kort till internationela körkortet - jag skrev tex ut ett själv :)

Cornelia sa...

tror det brukar gå att ta kort på fotoaffärer som till kortet till visumet, kanske har du flera kopior av det? eller ta bara ett kort hemma och skriv ut, finns väl instruktioner om hur man ska se ut o så också..

Emilie sa...

Köper du personlig almanacka där de flesta andra au pairer rekommenderat? Kom på att jag också måste köpa en snart.

Malin Hanak sa...

Foto till det internationell kan du ta i vilken foto affär som helst där är ett vanligt ID kort du ska ha, men allt hår måste bort från ansiktet upp i en hästsvans typ och så är det någon speciell storlek med men de står nog i pappren från Culture care :) Ser fram emot att visa dig runt i Dresher :)

Vart och kollade på fyrverkerier med Ellen och Olivia idag.

Marie sa...

sv: Ja jag läste det nånstans här :) Helt sjukt... känns mysko. Är du redo då? ;) Det kommer gå så bra! 20 dagar kvar idag?

malin sa...

ja eller hur! så segt, tänk om vi bodde 10 min ifrån varandra i USA, hade blivit vääääärldens år!! <3

Hanna sa...

Jag har läst på flera bloggar som åker iväg som au pair och ni skriver många att ni ska ha en personlig almanacka, är det någon speciell grej lr är det bara en vanlig kalender? :p

Lollo sa...

jag tänker svara i ett inlägg med ifall du inte ser detta men en personlig almanacka är ju i princip en vanlig men du kan designa den själv och så. lägga in födelsedagar bla. jätte kul. här är adressen: http://www.personligalmanacka.se/