torsdag 8 juli 2010

Please don't go...

Photobucket

Ni är för underbara mina vänner. Imorgon ska vi ha roligt även om kvällen antagligen kommer sluta i tårar :( Ni är de bästa som finns <3


Fick även en kommentar av en viss Hanna som undrade vad den personliga almanackan egentligen är och vad som skiljer den från en vanlig. Och jo det ska jag berätta för dig!
Genom att beställa en almanacka från personligalmanacka.se får du designa din almanacka helt själv. Du börjar med att välja hur din framsida ska se ut, antingen en färgad eller i ett visst mönster. Även vad det ska stå på din framsida. Du får dessutom välja färg på snodden som håller almanackan stängd ;)
Sedan får du bestämma hur den ska se ut inuti vilken färg det ska vara på bladen, om du vill ha linjer och liknande. Du kan även lägga till mer personliga saker som dina jobb tider eller vad du ska träna, en att göra lista eller varför inte lite noter om du nu är musikalisk, detta dyker upp i små rutor nedanför veckodagarna.
Du får också bestämma vad som ska finnas på de sista sidorna i almanackan, översikt över året eller kanske lite linjer ås du kan skriva anteckningar. Dessutom kan du lägga till födelsedagar som kommer stå fast i alamanacken, även årsdagar går att skriva till.
Till sist får du även bestämma vad som ska stå när almanackan öppnas. Till exempel: "Denna bok tillhör..."
Direkt citerat från kusin bloggen, haha :P

Jag gillar idén och ska försöka skaffa en trots mitt panka tillstånd. Det tar max 2 veckor så jag hoppas jag får lite pengar på söndag när jag ska ha vuxenkalas för då beställer jag en direkt ;D
För att skaffa en egen går du in på denna hemsida: http://www.personligalmanacka.se/

2 kommentarer:

Sofia sa...

Svar: Nja, om du har alla nya uppdateringar i din GPS är den ju pålitlig. Men min är några år gammla och har inga nya uppdateringar. Så därför blir det sånadär fel ibland. Va? Ska du inte ha någon GPS? Då lider jag verkligen med dig, jag skulle inte hitta någonstans utan GPS:en. Du borde verkligen fråga din värdmamma om hon inte kan köpa en GPS till dig.

Iihh snart bär det av för dig med!! :D Så spännande!

Emilie sa...

Vad gulligt :) Det är jobbigt att skiljas det är det. Är det fler än du som ska bort?

Haha jo det kanske är ett efternamn, vet man aldrig ;)

Heey, Grattis på lö födelsedag!! :) Hoppas du hade en riktig toppendag!!

Men vad roligt! Jag är typ en riktig drömmare vad gäller universitet. Efter mitt år blir det en utbildning i Sverige (hoppas hoppas hoppas antingen ett av åren eller praktiken kan tas utomlands!) och bara jag tänker på Norrköping Univeristet (I'm in love with that town) så blir jag helt "ååååh" haha. Inte lika "ååååh" som Long Island Uni men tillräckligt för att bli glad :) Kolla absolut upp det, vad skulle du vilja läsa för något?

Men jag har ju gett upppppp Twilight serien ju, då får man läsa sista sidan :P Grejen är att jag är fruktansvärt kräsen när det gäller böcker. Jag är en bokmal, sure, men orkar inte lägga tid på böcker jag inte kommer in i. Samma sak med filmer. Jag kom aldrig in i Twilight så som alla påstår att man ska göra så jag kör på bara filmerna istället. Det behöver dock inte betyda att jag inte vill veta hur det går - är fruktansvärt nyfiken samtidigt. Vänner säger jämt "men är du säker på att du vill höra sluta" "jo ja tell me!!" typ :P

Jo det är sant. Man blir störande när man förbereder, men folk får helt enkelt skylla sig själva. varför vet jag inte men det är ju iiiinte vååårt fel juuu ;) Jo jag har din msn så jag får försöka hitta någon dag. Min plan är att boka allt (dvs DS-160 ska vara klart) INNAN fredag då jag åker till mallis och förlorar ap-mycket tid. Vem vill vara på semester med klump i magen?

Haha jo men man kan ju inte vara bäst på allt. Rowling kan hålla sig till alla dessa formler och mördare och sen tona ner liiite på kärlek. Eventuellt låta någon annan skriva den delen. Om inte You Know Who tar död på honom lär väl alla grinattacker göra det.

Ha det så bra :)