onsdag 28 juli 2010

Training School Day 2

Blev väckt av Sandra för hon ville ha sin adapter. Tur för henne att det var 10 min innan jag skulle upp bara. Gjorde mig i ordning och åt frukost med svenskarna plus Jinju. Har blivit väldigt bra kompis med Jinju under dagen. Kul liten prick. Har även börjat prata med hennes koreanska kompis Young... något. Hon sa att jag skulle kalla henne Young bara ås jag növer mig med det, haha. Så klart började lektionerna igen. Måste åter igen säga att jag ÄLSKAR Kathy. Så underbar lärare. Är glad att jag fick henne. Så om ni nästa väcka får Kathy D som lärare så skratta er lyckliga!



Känns inte som att ni behöver få ett detaljerat inlägg om när alla raster händer and what so ever (om ni vill det får ni säga till, haha) Kan berätta att det var Tacos (tortilla) till lunch och jag tyckte det faktiskt var GOTT! ME! Likaså LASANGE (dinner)! Jag äter aldrig lasange förutom hema men man vill ju inte vara hungrig så jag får ner allt verkar det som ;) Och måste tilläga att deras majs är sjukt god. Jag har typ börjat käka sallad här med, HAHA. USA var nog lite bra för mig :P Började i alla fall med att skriva på ett ... kontrakt kan man väl kalla det om lite regler om hur länge jag får arbete och så. Anna Banana behövde dock inte öfr hon skulle göra det med sin LCC.... wierd ._. Efter 3 rasten började vi med våra års projekt. Vi delas in i grupper och ska arbete med olika ämnen (som language skills och physic skills) för en årsgrupp. Jag, Sara (svensk), Sara (tysk) och Sophie fick 5-6 åringar åd vi alla har ungar i den åldern. Blev jätte fint! Efter dinner fick vi äntligen träffa dne roliga polisen alla pratar om och kan ju inte annat än att hålla med honom. Han är verkligen hilarious, HAHA. Har nog aldirg skrattat så mycket på 1.5 timmar, HAHA. Underbar!



Sitter nu här och kollar min mejl och så för att sedan gå och lägga mig. Halv 10 blir det nog idag. Behövs inför NYC trippen imorgon som ska bli sjukt skooooj! Längtar sjukt mycket! Och måste nämna en annan sak. Hade 140 besökare igår! Det tackar jag för, jätte roligt att se! :D Ni får gänra hänga kvar :) Och om det är något ni tycker det ska finnas mer av eller mindre är det bara att hojta!

Nej, skulle försöka göra detta snabbt så jag kom i säng. Puss hej! SAKNAR ER DÄR HEMMA <3

3 kommentarer:

Ida Mörk sa...

Hoppas du gillar New York! (Och PA därefter)
Hälsa min gamla hemstad från mig!

/Ida Mörk

linn sa...

HAR DU SMAKAT TWINKIES ÄN?!

Emilie sa...

Ska snart till lö jobb (7 gånger kvar!!!) så får skynda mig lite! Men det låter som om du har en bra start. Låter ju super :) Tror det kan vara rätt nödvändigt det med, läser om en tjej som ska vara utbytesstudent och åkte nyss, inte till USA dock, och hon verkar fått en snestart på förberedelselägret och ska nu byta värdfamilj (vart där lite mer än en vecka tror jag) redan :/

Okej kanske inte har ett så stort samband, förberedelselägret och au pair året men om man får en bra start så är ju det bra, eller hur :)