torsdag 27 maj 2010

Rise and Shine

jag i mini version

Har inte varit i kontakt med en dator sen i söndags... inget jag är van vid, haha. Möjligtvis när jag åker iväg men har bara varit i trakterna, haha.



I måndags var det personal "aktiviteter", roligaste på länge! Åkte ner till Åhus bryggan, spelade vollyboll, kubb, åt mat och badade badtunna! Var indelade i lag och chefen hade gjort upp dom i tron om att han gjort det bästa laget till sig. Men pfff, vi krossade dom ;) Både i kubb och i vollyboll. Var riktigt skoj. Chefen som gjorde om lagen brukar ALDRIG var full, knappt dricka ens på våra fester och typ gå tidigast hem... men Alla söp honom under border, haha. Har aldrig sett honom så... glad? HAHA. riktigt kul. Och bara för att han märkte på hur jag sköt vollybollen med foten fick han reda på att jag var fotbollsspelare och tjatade hela kvällen om att om jag sagt det innan skulle jag fått vara i hans lag och så skulle de vunnit, haha. (Han själv har spelat i Mjällby, tror han typ varit rätt bra när han spelade) Men det var kul i alla fall.



Tisdags passade jag Majas barn, alla fyra. Så lätt att ta hand om dom. Ge dom en kamera att samsas på så har man dom okuperade så länge man vill, haha. Dessutom älskar de att gå ut så det är bara att ta dom till en park eller bara gå ut och gå så är de glada. Kan man konsentrara sig på minstingen med :P Han är så mysig, skriker i princip aldrig när jag har honom :D På kvällen när Maja kom hem kom Cicci och Petra med så blev kvar till typ 10-20 över 11, HAHA.



Fick ta hand om barnen igen igår. Såg på tv ett tag sen gick vi ut igen och då hittade de några kompisar och gick och lekta hos dom så kunde jag ännu en gång ta hand om Liam istället, hahha. Fick diska och så för han var väldigt sällskapsjuk igår så det var inte lätt att släppa ner honom. Men med flaska i mun på honom så kunde jag även få ungarna i säng och han sovandes. Blev rätt sent igår med. När Maja kom hem vid 9 gjorde hon mat och jag åkte till Petra för att hämta hostmedicin. Tjabbiga som vi är stannade jag där tills maten var färdig, haha. Maja hade fått besök så stannade och tog hand om Liam som hade vaknat till hon åkt (fick han att somna igen) och sen fick Maja massage tills jag tyckte det var verkligen dax att åka hem.



Igår var även sista skolgrejen... ever om jag nu vill. Vilket jag inte vill men ändå. Sista jag kommer att ha att göra med gymnasiet. Hel sjukt. Men såååå skönt! När man kolalr på hur mycket man ska vara i skolan de närmaste två veckorna märker man att det är på väg att ta slut. Samtdigt som jag är så excited så är det lite sorgset med... många av de fina människorna i min klass kommer jag kanske aldrig se mer vilket är tråkigt. Men allt ser så bra ut nu framöver, innan har man inte velat att det ska bli nästa vecka för då har man det provet och dne inlämningen men nu är det BARA roliga saker att se fram emot!



HAR FÅTT MIN BALDEJT dessutom! Rasmus som jag träffat på en fest en gång, jätte snäll! Har haft tyska med hans tjej också ^^ Så det ska nog bli bra :) Ska dela honom med någon tjej från Milner, ingen aning vem hon är men det får vi se :D Nu ska jag sluta babla och så får ni ha en trevlig helg! Ska vara lekledare och åkte till Stockholm så det kommer jag ha!

Inga kommentarer: