måndag 3 maj 2010

Slå på 10 - nej, fel!

Missed me? Nej jag har inte fått blogg torka eller något utan jag har en väldigt simpel förklaring... tele2 stal mitt internet! Okej kanske inte riktigt så men internet slutade funka i onsdags och jag fick tillbaka det igår. Vad har då hänt? Ja inte har jag fått något mejl i alla fall :( Men har hittat på lite annat kul ;) Såg även att NY skolan har skaffat sig en hemsida, jätte intressant! Står allt från schemat till vilken mat det blir :D Kolla in den! :D (klicka på bilden)

I torsdags var jag hemma hos Louise tillsammans med Emmie och hjälpte med deras au pair ansökningar! Japp, jag drar med mig nästan alla mina turkar till USA, haha. Louise vill åka samma dag som med vilket jag inte säger nej till. Kan vara kul att känna någon när man åker :S I fredags var det valborg men tog det mest lugnt med Linn, Petra och Jennifer. Drack och spelade spel, åt god mat. Fick sällskap av Nina senare på slutet med. Där fick Linn höra riktig skånska, haha.



Lördagen åkte jag och Linn till Petra. Vi såg Hachiko, fejkade failade på att bada och åt massa onyttigt. Vi tog helt enkelt det allmänt lugnt. Gjorde inte mycket på söndagen heller. Dock när jag och Linn kom tillbaka hem till mig gjorde vi mat och sedan drog vi ut på picknick för att spela kort. "Hej Knekt" är officilet den roligaste kortleken vare sig det är fylle versionen eller den nyktra versionen ;) Tittade även på en massa spookie-stuff och skrämde upp varandra rejält! (Petra vi måste checka in den tillsammans, du måste se!) Fick avsluta med Prinsessan och Grodan så att vi kunde somna. Linn låg och snarkade inte långt in i filmen (ja Linn, snarkade!) men jag såg hela och den var faktiskt bra :D



Körde in Linn till tåget imorse och sa hejdå. Förhoppningsvis dröjer det inte så länge innan vi ses igen :D Fick absolut inget gjort i skolan idag kändes det som. Den ända lektionen som var nogerlunda nödvändig var latinen. Imorgon ska jag fixa hela min engelska uppsats och på torsdag ska jag prova min balklänning för sista gången! :) Ska bli kul och se den färdig produkten då den i princip är färdig nu :D Känner verkligen att det är inte långt kvar nu.. inte till något :D

3 kommentarer:

Jenny sa...

Riktigt äcklig är au pair skolan! Värsta på hela mitt år.. Ta med flipflopp till dusharna annars vill du inte duscha!

Emma sa...

TACK!!! :D Haha ja det har gått väldigt fort men vi tyckte bara att allt kändes så himla bra så vi såg inte riktigt någon anledning till att inte tacka ja till varandra :) Så nu bär det iväg den 28 juni :D

marie sa...

sv:man kan ju köpa en väska med tsa lås, men hittar jag ingen sån får jag köpa ett tsa lås till :) jag vet inte vad jag ska ha, det beror på vad jag hittar ;D