lördag 11 september 2010

Har varit en härlig dag idag! Ellen väckte mig innan hon stack och gjorde då i ordning Olivia till hennes playdate. Släppte av henne hos Peyton och åkte hem för att glra lite sysslor och skypa med Petra. Hämtade sedan flickorna runt 1 för att ta dom hit. De underhöll sig själva till klockan 4 så jag hade massa skype dater med folk där hemma, haha. Lätt barnpassning där alltså ;) Louise har även blivit matchad med en familj i Boston som hon pratat lite med så det ska bli spännande hur det utvecklar sig, om en månad är vi kanske i samma land igen ;D



Vid 5 kom Ellen hem och vi drog till fotbollen för att hämta Olivias fotbollskläder då hon har match imorgon. Självklart ska ju Ellen avslöja för coachen att jag spelat innan så nu kommer han säklert tvinga mig göra massa när jag tar Olivia till träningen, haha. Sedan blev det Rosh Hashana hos Berryl. Ellens familj påminner väldigt mycket om min egen. Samma stämning (nästan) och alla är jätte trevliga. Killarna är särskilt roliga. Satt och gamblade efter all mat, haha. Och efter maten dukade ALLA männen av och diskade... sånt borde det finnas mer av! Får se hela gänget igen nästa fredag!



När vi kom hem fick jag Olivia i säng och drog sedan till SB för att träffa... Guess who? haha. Var där i ca 10 sen stängde det. När vi sitter utanför och funderar på vad som ska hända sen kommer Kalle med den helgalna idén att vi skulle dra till Philly och vad gör vi? Jo vi drar till Philly klockan 11 på natten och sätter oss utanför art muséet (Rocky trappan), haha. Spontantrippen där ja! Fin utsikt dock trots allt prat om 11 September och annat skitsnack. Trog en tripp med bilen downtown med innan vi körde hem, haha. Intressant natt måste jag säga!

3 kommentarer:

lollan sa...

hoppas inte för mycket my love! tror inte det blir den familjen, känns inte som det är rätt för mig :( bläää

lollan sa...

har ångrat mig, familjen verkar as kalas :) hihi (A) VI MÅSTE PRATA SNART

Anonym sa...

hejsan, fin blogg ! Jag har lite frågor som jag hoppas du kan svara på (:

1. Väljer man innan man åker till USA vilket collage man vill gå på och vilka kurser man vill läsa?

2. Vilken tid på året tycker du är bäst att åka? Jag menar med tanke på tiderna man kan söka till college. För jag tänkte åka i början av sommaren när jag har slutat trean.

3. Hur fick du ihop dina 200h barnpassning?

4. Har du träffat folk sen du kom till USA som du inte kände innan och börjat umgås med dom? (svenskar)

tack på förhand :D