tisdag 14 september 2010

Nu har jag varit dålig igen men har haft fullt upp! I lördags var Olivias första fotbolls match. Kommer ihåg när Fia spelade fotboll och sprang efter bollen sådär. Alla i båda lagen springer i klunger efter bollen förrutom Olivia. Hon springer inte om hon inte behöver, haha. Sen att de nästan tar bollen från varandra gör ju inget heller, haha. De förlorade dock med 5-4 D: Men de verkade ha roligt i alla fall! Sammie var den som gjorde alla målen i vårt lag, haha. Efteråt försökte jag lira lite med Olivia... slutade med att jag sprang efter alla ungerna skolös... då de hade odm i handen. Sjukt jobbigt men nu älskar hennes lag mig så va fasen ;D Ellen har tog tydligen ne massa bilder så får checka dom sen!



Efter matchen blev det en lagplaydate hos Sammie så jag och Ellen åkte och fick manikyr och pedikyr. Tänk er bli masserade om fötterna och benen och samtdigt sitta i en massage stol. DET är pedikyr det *_* Tog oss sedan till WG Mall och Ellen shoppade gärnet ;D Fick hämta Olivia i hennes fete bil medan hon hade lite kläder kvar att prova. På kvällen kom Anna hit tillsammsn Med grabbarna grus (sorry men gillar det mer haha). Kollade på rocky som sög men att se platser som man själv varit på (trappan!).. fast tror nog jordgubbarna och glassen var bäst med filmen. Alla somnade ju lite då och då under filmen förutom jag.. tack för den! haha Sedan sov Anna över och vi låg och pratade till 2.. inte okej. As trött när vi gick upp 4 timmar senare, haha.



Vi kom först sent till Kalle. Sen var Kalle sen så vi kom sent till Sandra. Sen hittade vi inte hem till tyskan som skulle med helt plötsligt så vi blev ännu mer sena... och slutadem ed att vi missade tåget som gick just när vi kom med typ 1 min, haha. Så det var bara att vänta 30 min till :P Det regnadeo ch Anna och Christian hade redan spillt kaffe på sig... inte bra start, haha. Slutade dock regna i NYC fast istället går vi fel, haha. För att summera dagen snabbt så gick vi en massa, gick in i några affärer, träffade tusen au pairer, mötte upp norsk och tysk au pair pga Christian som hängde på oss till Central Park och sen sist Time Square där vi mötte Sandra (NJ). Kvällen var inte bäst den heller då Anna kollat fel tågdit så vi fick köra hem henne vilket resulterade att jag kom hem sent för min cerfew.... men men, inte hela livet ;D Hade ganska kul bilresa, haha.



Idag var Olivia väldigt snäll... på morgonen. Eftermiddagen var ett helvete. Värsta hittils typ. Till slut blev hon så arg att hon började skricka massa elaka saker om mig medan jag var nere... jaja. Jag och Ellen skrattade lite åt det. Sen när hon kommer ner för att förklara sig varöfr allt är mitt fel ljuger den lilla tönten. Tillslut blev det så överdrivet att jag började skratta och gav med mig :P Tidigare på dagen var dock bättre. Åkte till Christian för att kolla på VMA med grabbarna grus fast de somnade... as usual, HAHA. Fick en rundtur i alla fall för att sedan dra till Kalle och få rund tur för att avsluta med att bli nerskvätt av en football kastad av Christian.. tack för den buddie! Starbucks på kvällen as usual! med kortlek vilket är vår nya grej ;D Sen blev det Wii och Air Hockey hemma hos moi! Kalle ägde ju som vanligt... han får inte spela längre, google tönt!

2 kommentarer:

Christine sa...

Fasen va roligt ni verkar haft! AVIS som fan på dig ;)

Louise sa...

NIIICE :D vi måste åka dit och träffas om nån månad ;) Det är ju NÄSTAN på mitten :D awwwesome. Längtar efter diiiiigg!!!