onsdag 4 augusti 2010

Goodbye Baby

DETTA ÄR ETT HOST-FAMILY-INLÄGG! FÖR ER SOM HAR TILLGÅNG KLICKA HÄR!

Såg nyss att det förra inlägget var det 100de :o Lite tårta på det tycker jag! Varna för ett långt inlägg, det har varit en händelserik dag ;)

Vaknade upp som vanligt och kände at jag kunde vila ögonen lite till. Nästa gång jag öppnade dom stod klockan på 07.06. Kan ju säga att det gick snabbt att komma ut från min dörr och igen genom Olivias. Fick dock lite problem att få upp henne. Tog nästan 10 minuter och efter hälften av den tiden dyker Malin upp som med försovit sig, haha. Efter många bongstridiga minuter fick vi tillslut ut henne i tid till bussen fast hon var på toa när bussen kom :P

Åkte och fixade mitt konto på Ellens bank, Watchoverya som jag kallar den ;) Efter om och men och lite fel stavning och annat smått och gott har jag nu ett amerikanskt konto. Har dock inte fått mitt kort så är ganska pank at the moment. Får fråga Ellen om man kan ta ut pengar utan kortet som i Sverige. Märkte även igår att någon kort in i en av mina backspeglar så åkte och fixade den med :D Såg färdigt på Definitly, Maybe och drog sedan till TGI Friday's för lite lunch. De har Captain Morgan sås... fett weird, haha. Körde även tillbaka till banken för att växla Malins mynt till sedlar... här måste man SJÄLV lägga i mynten i rör. Så där stog vi och la in mynt i rullar för 17 dollar. Men när vi väl fick kläm på det gick det riktigt snabbt ;)



Malin packade färdigt när vi kom hem och jag pratade med älskade Emmie på skype ♥ Malin fick även packa om och ta ut lite kläder och saker så fick en bok och sen skulle jag skicka över en morgonrock och jacka om jag kunde. Märkte att hon dessutom glömde ett par skor och en sak som gör att datorn inte blir lika varm :P Men men. Gjorde även mat till Olivia medan jag pratade med Emmie och Malin åkte och gjorde en sista shoppingrunda. När Olivia kommit hem, ätit och sagt hejdå till Malin var det dax för att få in henne i duschen...

Det kan behöva en hel sektion. Henne kläder åkte av hur sanbbt som helt och jag tänkte yes! Det här kommer gå snabbt.... där fick jag tji! Det tog en evighet innan hon gick in i duschen, hon skulle göra det och det och det. Så jag sa åt henne att säga till mig när hon var klar vilket hon gjorde ganska snart efter och vi kom in i duschen. När jag sedan ska tvåla in henne med handuken säger hon hela tiden att hon inte är färdig och jag blir irriterad då jag behövde ha henne färdig 17.45. När jag tillslut började tvätta henne ändå gick det ganska bra, hon gnällde men jag fick det gjort. Mot slutet då hon ska ta ansiktet (man tvålar in hennes hand och hon göra det) så hon till mig i ansiktet. Jag sa bara "You did not just hit me" och kollade på henne. Hon sa förlåt och resten av dagen var hon hur gullig som helt i princip, haha. Vi hade till och med lite skönsång på toaletten.

Åkte med till Olivias psykolog eller vad hon nu är. Ganska intressant. Skönt att de försöker fixa det jag har mest problem med, hennes temprament. Hon var inte helt medgörlig men det gick :) När vi kom hem igen började vi städa Malins rum och badrummet så nu är det rint och fint, jag har alla mina saker där och det finns en ny dusch hylla :D Har dessutom hittat en hårfön! Yay! Bara en plattång som saknas, haha. Sitter nere med Ellen i tv-rummet. Vi är ganska tysta men det är väl för jag skriver massa på bloggen och hon kollade på en serie :P Fick även just reda på att Mommom kommer bo här i två och en halv månad då hon säljer sitt hus för att vänta till 50+ byggnaderna är färdigbyggda. MER HJÄLP! Så det gillar vi :D

Imorgon blir det min första hela dag själv... wish me luck!

2 kommentarer:

Anonym sa...

good luck, baby. Lots of hugs to you, Faster

louise sa...

sv: mamma har vatt iväg 2 veckor och nu bor jag hos pappa en vecka för jag passar celina :)