onsdag 25 augusti 2010

Kisa is Born!

DETTA ÄR ETT HOST-FAMILY-INLÄGG! FÖR ER SOM HAR TILLGÅNG KLICKA HÄR!

Idag är min namnsdag! Så grattis på namnsdagen min kära! Kanske därför det varit en sådan bra dag :D Gick upp och lade mig hos Olivia. Skönt att bara kunna slappa när man går upp! Ellen gav mig sedan pengar att gå till Build-A-Bear och sedan äta lunch på WG Mall. Kom inte dit förrän lite i 12 på grund av miss jag-måste-göra-massa-andra-saker-innan-vi-ska-göra-något-annat.

Gick dock raka vägen till BAB, har aldrig varit där så det var intressant. Hon valde ett... fodral? En kropp eller vad man ska säga, haha. En svart björn med hjärtan och peace märken (vilket är väldigt poppis nu för tiden tydligen) i neon rosa och grön. Sedan väljer man en ljud knapp, när man trycker på armen så sätter ett ljud igång. Hon valde Happy Birthday låten, fast BAB ver. HAHA. Sedan tar man den till fyllningsmaskinen. Och man får då känna på björnen till man tycker den är lagom hård/mjuk. Sen är det dax att bada den. Det sprutar luft ur kranarna men barnen gillar det :P Efter detta klär man på björnen men inte vi, Olivia tar alltid av dom när de kommer hem och sen ser man inte dom :P Så registrerar man björnen and then you have a new born bear. Hon döpte sin till Kisa (från mangan fruits basket, hon gillar att spela henne, haha).



Vi tog oss sedan till Ruby Tuesday (är nog mitt favorit ställe för tycker jag äter oftast där xD) för att sedan åka marry-go-round två gånger. Vi avslutade vårt mall-adventure med att slänga ett mynt i önskefontänen. Mysig! Åkte sedan till biblioteket och skaffade ett lånekort till mig och 10 böcker till Olivia. Får gå igenom där sen när Olivia inte är med, har ändå böcker så det räcker ett tag framöver. Mommom har gett mig tre som hon tycker jag ska läsa :D Svängde inom banken och cashade in min check och fixade min pinkod för kan inte den nya och har slarvat bort lappen, haha. Kom hem och kollade på The Last Airbender... måste säga att den suger. Vilket gör mig lite ledsen i ögat för jag ville den skulle vara bra... kommer ändå se resten (för det måste komma fler! animen är ju längre :o) Nu ikväll kom Lindsey (Ellens systerbarn) med Morgan (hennes babydotter) för att prova kläder. Morgon är så sjukt söt och Ellen och Lindsey frågade hela tiden om det var okej att jag tog hand om henne och jag bara självklart! Hon är så söt ändå *_* Ellen till och med: Gör du det för att du gillar det eller för att du känner att du måste? .... hur svårt/tråkigt är det att gulla med en baby? haha!

2 kommentarer:

Marika sa...

Ni verkar ha haft en rolig dag tillsammans, kul att man kan göra sin egen nalle :D

Sofia sa...

Svar: Jag vet inte, jag vet bara att True Blood går på HBO, men jag tror dom har reklam där, bara att true blood är något undantag. Och kanalen där Pulp Fiction gick på kommer jag inte riktigt ihåg vad den hete, men det var också typ 3 bokstäver och något med F. Så amerikansk TV har sina ljusastunder med. Eller jag älskar amerikansk TV även om det är massa reklam. ;) Det finns alltid något bra på mina ca 500 tv kanaler. I Sverige var det aldrig något bra på TV.