torsdag 12 augusti 2010

Cry me a river

Olivia var inte den lättaste igår. Hon fick titta på tv tills Ellen skulle ta henne till Pam. Blev lite kinkig för hon inte fick sitt snack direkt men tvn distraherade henne tillräkligt mycket. När Ellen kom gjorde hon dock det misstaget att berätta att de skulle till Pam innan de satt i bilen. Så Olivia vägrade gå dit. Satt och tjurade på trappan tills hon bestämde sig för att via medaljen hon tagit 10 min senare. Men det var på hennes vilkor och Ellen hade inte tid och åkte därför utan henne. Då bröt helvetet lös.. kanske inte helvetet men hon började STOR tjuta! Och helt plötsligt ville hon med och.. ja.

Sen ville hon inte ha köttfärssås som jag skulle göra. Och hon ville ha mitt bröd som hon inte får äta. Och hon ville inte ha det och inte det men det som hon inte får och... baaah! Tillslut gick hon och satte sig i fotöljen gråtandes. Gick då till henne och pratade med henne och gav henne en kram. Då gick hon med på att äta sitt eget bröd och när det var slut vill hon helt plötsligt ha min mat ._. suck. Hon fick lite och sen var det över.Tog en JÄVLA tid att få in henne i duschen med sen såklart. Inte den bästa dagen måste jag säga D: Spelade i alla fall lite wii efteråt och sen kom Mommom hit. Resten av kvällen kollade vi vilka färger som Ellen skulle måla väggarna i innan vi gick och lade oss :P

Idag SKA jag börja städa där nere. Vädret passar ju fint liksom. Regnigt och allt. Idag kommer även Melissa, min LCC, hit för mitt välkomstmöte eller vad det nu är :) Hon tar även med sin dotter så Olivia kan hålla tyst, haha. Tjohej!

1 kommentar:

Cornelia sa...

åå.. låter som ungen är i trotsåldern, eller bara vill testa dig kanske är svårt för henne att anpassa sig till att en ny tjej ska styra och ställa över henne? Fantastisk blogg den du och din kusin gjorde, är ju en hur bra au pair guide som helst!! Gillar så klart även denna bloggen :P