måndag 16 augusti 2010

Rida Rida Ranka

DETTA ÄR ETT HOST-FAMILY-INLÄGG! FÖR ER SOM HAR TILLGÅNG KLICKA HÄR!

Hade rätt om killen i alla fall. Han rev inte väggen men gjorde hål och de ska riva den nu i helgen när jag ändå är ledig ;D Ska åka till New York med Sandra och Anna verkar det som :D

Olivias horse show vär väl inte riktigt en show, haha. Mer att man fick kolla på dom rida runt, runt och runt banan :P Men men. hon var duktig i alla fall. Fick en rosett och allt. Sen visade hon mig sin bunker. Sammy (rättelse från förra gången) presenterade mig som Olivias au pair och Olivia höll stolt med. Hon gav mig till och med en kram innan jag gick. Så mysig :D Ellen överöste mig med lovord på vägen hem. Hon älskade hur Olivia betedde sig runt andra nära jag var med och tydligen gillar alla ungar mig vilket gör att de vill leka med Olivia och ja... I'm good helt enkelt, hahahah.



Åkte och handlade vilket gick mycket snabbare denna gången och åkte sen till MonCo (Montgomery Collage). Dock var alla engelska klasser upptagna så ska ta en marketing class, haha. Jaja. Hon sa att jag kunde kolla rundor första veckan för och se om några hoppat av så kunde jag byta :) 1,5 timmar för att få reda på detta... ja vad gör man inte för att få tillbaka sin deposition, haha. Hoppas på att kunna byta i alla fall ^^" Åkte sedan till Willowgrove och inhandlade ett par solbrillor och ett par shorts. Kände att jag inte kunde fortsätta med bara ett par jeansshorts, haha. Skulle köpte en ny plånbok med då "Jennifers" är lite liten för pengarna här borta. Men mitt kort funkade inte av någon konstig anledning ._. Så ska aktivera mitt riktiga kort (för fick nämligen ett nytt kort som jag tydligen ska använda men inte hunnit aktivera det då ATM saken inte funkade) och åka tillbaka imorgon.



Olivia var ovanligt duktiga idag (tog typ max 7-10 min att få in henne i duschen!) men började bråka när det var dax att sova. Bossade runt på mig.. eller försökte men jag gick inte med på det och då blev hon sur. Hon började kalla in mig på hennes rum hela tiden för att hon inte egentligen vill sova så tillslut gick jag ner och satte mig och ignorerade hennes ropningar. Suck. Hon som hade varit så bra resten av dagen :( Och har ÄNTLIGEN fått mitt internationella körkort... känns skönt att slippa oroa sig över det ^^"


2 kommentarer:

sofie sa...

svar: typ en tjej som blev "bortadopterad" när hon var liten. bara det att hon aldrig fick nån familj och har bara kastats runt i "foster care" i 16 år. Sen en dag hittar hon sina birthparents och de väljer att ta hand om henne. det är riktigt bra :) SE SE SE

Emilie sa...

Skönt att du fått internationella körkortet :) Jag verkar själv fått mitt visum (mamma sa i alla fall att jag fått en uthämtning hos henne - tack for all hjäääälp!! :D)

Vad gulligt med Horse showen, gillar hon att rida? :) Och gulligt att alla barn drar sig till henne på grund av dig :D

Aaah men om det finns Chailatter så finns det kanske hopp för Starbucks :P Jag var där i London och det var sjuttsingen det mest äckligaste kafe jag vart på :O då menar jag maten och drickan. USCH! Deras juice smakade TVÅL. Fast typ all engelsk juice verkar smaka tvål så det kanske inte var Starbucks fel, men deras var värst. Vad har de mer att erbjuda på en amerikansk starbucks?

Nej jag kan tänka mig att gymmet är dyrt. Vad jag förstått finns ett gym på min skola som man har access till som elev. I såna fall så är det ju no problemas. Men träna vill man ju :) Har du ett bra gym med typ gruppträning och sånt? :)

Haha japp, redan min tur, 11 dagar kvar idag. Fast jag förstår hur du känner, jag har vinkat av kull efter kull med au pairer i nästan ett år nu och själv alltid blivit klar så ja, lite surprised att det nu är min tur att bli avvinkad :P Nu har jag min ta det lungt/var aktiv vecka. Eller veckor. Denna och nästa. Jag ska träffa alla och göra saker jag vill. Idag ska jag bli kidnappad på picnic (vi lever villt haha), och det ska bli så kul :) Så kommer lillebror vilken dag som helst. Syrran blir två imorgon också. Och så kära Dalarna i helgen för att säga hej då till släktingar.

Ha det bäst med allt :D