onsdag 25 augusti 2010

You're Simply the Best

Idag har varit en.. oväntad dag får jag nog kalla det. Olivia väckte mig vid halv 9 så jag gjorde snabbt i ordning mig för att sedan göra henne i ordning. De skulle vara här ifrån 9.30... 10.00 körde de ifrån huset, haha. 5 Min senare kom Kalle och hämtade upp mig och vi påbörjade våran upptäcktsfärd. Hade inga problem att hitta dit tack vare Kalle som varit där dagen innan. Parkerade vid museum of art så det var en bit att gå in fast det var bara skönt :D För att sammansfatta dagen har vi nog inte gått upp ett kilo trots den konstiga maten (Cheese steak) och fikan som i prinscip var det bästa med dagen. Vi kan nu berätta vart man inte ska gå i Philly. Utan någon som kan staden är det inte riktigt lönt att åka dit (dock har Ellen och Mommom sagt att jag ska säga till nästa gång jag åker dit så ska de guida mig till de bra ställena). Lita inte alltid på taxichaufförer. Sist men inte minnst har vi sprunget i Rockys fotspår!



Kom hem lite innan 4 så det tog inte lång tid innan Olivia kom med Mommom. Måste säga att Mommom är en helig liten dam. Lite smått förrvirrad men rolig och trevlig. Påminner mig lite om min egen kära mormor. Gjorde hamburgare för första gången och Olivia sa att hon älskade dom. Kanske kan bli en matlagare av mig i alla fall ;D Efter lite övertalning åkte Olivia till Pam utan skrick och gråt. Och hon var bara allmänt gullig när hon kom hem. När hon kommit ner för 3je gången efter hon lagt sig lovade jag att stanna en stund. Lägger mig bredvid henne och hon kramar om mig och säger: I love you Lollo. You're the best au pair I've ever had. And you cook the best food! Då kunde jag inte hjälpa att krama om henne och stanna lite till. Hon somnade nog ganska snart efter att jag gått det lilla grynet. Sådana här dagar är de jag gillar bäst :D

Bjuder på denna då jag faktiskt får ha den som profilbild på facebook :D

Inga kommentarer: